Uczestnicy zajęć dodatkowych „Bajkoterapia” oraz przedszkolaki z grupy 5-6 latków zrealizowały III moduł projektu „Magiczna Moc bajek ”.
Wspólnie obejrzeliśmy dobranockę z dawnych lat o Colargolu, który bardzo lubił śpiewać. Miś Colargol to główny bohater polsko-francuskiego lalkowego serialu animowanego. Jest małym misiem, uwielbiającym psoty zamiast nauki. Jego marzeniem jest śpiew, jednak jego śpiewanie daleko odbiega od normalnego śpiewania. Dopiero wizyta u króla ptaków odmienia jego los i dzięki zaczarowanemu fletowi jego głos staje się czysty i przejrzysty jak u słowika. Miś nie zdaje sobie sprawy, że jego piękny głos stanie się dla niego przekleństwem, przez które wyląduje w cyrkowej klatce. Było nam bardzo przykro, że miś po otrzymaniu daru pięknego głosu był więziony przez zespół cyrkowców w klatce i zmuszany do występów. Na całe szczęście Colargol miał prawdziwych przyjaciół, którzy go uwolnili z rąk oprawców. Po filmie rozmawialiśmy o jego treści i o naszych odczuciach. Zrobiliśmy karty pracy związane z bajka. Staraliśmy się rozpoznać nuty z piosenki i pokolorować je na odpowiedni kolor.
„Poradnik savoir– vivre wobec osób niepełnosprawnych”. Na podstawie literatury opisującej życie osób z różnymi niepełnosprawnościami stworzyliśmy swój własny poradnik savoir-vivre wobec osób niepełnosprawnych z okazji Międzynarodowego Dnia Osób Niepełnosprawnych.
Przedszkolaki oraz uczniowie poznali kolejnego bohatera literackiego z Ptasiej bandy Pana Poety – „Wróbel co oćwierkał sąsiadów”. Na podstawie dzieła literackiego odbyła się rozmowa z dziećmi prowadząca do odpowiedzi na pytanie: Dlaczego powinniśmy tolerować innych? Wspólnie bawiliśmy się w ptasie stado.
„Uśmiechnięta Fotobudka” – Najmłodsi uczniowie po powrocie z przerwy świątecznej wykonali sobie koleżeńskie, „radosne” zdjęcia z wykorzystaniem gadżetów do Fotobudki w ramce z hasłem „Dobrze Cię widzieć”.
























