Skip to content
  • Kontakt
  • BIP
  • RODO
Szkoła Podstawowa w Hedwiżynie

Szkoła Podstawowa w Hedwiżynie

  • Szkoła
    • STATUT SZKOŁY
    • Standardy Ochrony Małoletnich w Szkole Podstawowej w Hedwiżynie
    • Procedury bezpieczeństwa w szkole
    • Program profilaktyczno-wychowawczy
    • Programy
    • Realizowane projekty
    • Innowacje pedagogiczne
    • Rekomendacje Ministra Edukacji Narodowej
    • Bezpieczeństwo uczniów
    • Nauczanie zdalne
    • Grono pedagogiczne
    • Kalendarz imprez szkolnych
    • Konsultacje nauczycieli
    • Konkursy i zawody
    • Zajęcia pozalekcyjne
    • Formularze i wnioski
    • Deklaracja Dostępności
  • Dla uczniów
    • SZKOLNY RZECZNIK PRAW UCZNIA
    • Biblioteka szkolna
    • Świetlica szkolna
    • ARTETERAPIA
    • Sylwetki absolwentów
    • Przydatne strony
  • Przedszkole
    • Z życia Przedszkola 2024/2025
    • Z życia Przedszkola 2022/2023
    • Innowacja pedagogiczna
    • Koncepcja metody Marii Montessori
    • Międzynarodowy Program Powszechnej Dwujęzyczności „Dwujęzyczne Dzieci” / „Bilingual Future”
  • Sekretariat
  • Wolontariat „Złote serca”
  • Programy rządowe
    • Laboratoria Przyszłości
    • Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa – Oddziały Przedszkolne
    • Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa- Szkoła Podstawowa
    • Aktywna tablica
    • Przędsięwzięcie Ministra Edukacji i Nauki „Poznaj Polskę”
  • Psycholog Szkolny
  • Toggle search form

„Kreatywna Matematyka” MODUŁ III – Matematyka w kuchni

Posted on 2 lutego 20252 lutego 2025 By Renata Zań

Uczniowie klas I-III oraz przedszkolaki z oddziału 5-6 latków zrealizowały III moduł Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Kreatywna Matematyka”. Tym razem uczniowie poznawali związki między matematyką, a sztuką kulinarną, kształtowali w sobie umiejętności przeliczania i mierzenia oraz rozwijali motorykę małą. Zajęcia służyły praktycznemu wykorzystaniu umiejętności matematycznych w życiu codziennym, połączeniu nauki i umiejętności praktycznych z dobrą zabawą oraz rozbudzanie pasji kulinarnych.

Matematyka przestaje być wiedzą abstrakcyjną, gdy uczniowie zamiast zwykłych liczb, będą  liczyć np. pieniądze czy przepisy na ciasta. Zbliżenie treści zadania do sytuacji z życia wziętych sprawia, że dzieci szybciej zaczynają rozumieć polecenie, łatwiej liczą i więcej zapamiętują. Dziecko często nie dostrzega i nie rozumie otaczającej rzeczywistości, dlatego trzeba nauczyć go zauważać wartości tego, czego uczy się w różnych obszarach naszego życia. Ukazanie przydatności matematyki i jej narzędzi pozwoli uczniom lepiej doceniać wartość zdobywanej wiedzy. Zorganizowane współpracy w świadomej dyscyplinie, rozwija zaradność, sprzyja wyrabianiu aktywnych postaw matematycznych, ugruntowaniu i praktycznemu zastosowaniu posiadanej wiedzy.

Na początku wybraliśmy wspólnie potrawę , którą uczniowie chcą przygotować. Przedszkolaki i uczniowie klas2,3 zdecydowali się upiec świąteczne ciasteczka, natomiast uczniowie z klasy 1 mieli ochotę przygotować gofry. Następnie uczniowie analizowali wybrane przepisy i określali jakie składniki będą im potrzebne. Podczas pracy dzieci wykorzystywały wagę, łyżki, łyżeczki do odmierzania produktów sypkich oraz szklankę i łyżkę do odmierzania produktów płynnych. Kolejne czynności wykonywali kierując się przepisem. Na zakończenie formowali ciasteczka, oczywiście w matematycznych kształtach. Pierwszoklasiści dekorowali upieczone gofry owocami i innymi przysmakami nie zapominając o wykonaniu cyferek z owoców i bitej śmietany. Przygotowywanie potraw sprawiło dzieciom mnóstwo radości a wykonane samodzielnie ciasteczka i gofry smakowały wyśmienicie.

Aktualności, Z życia Przedszkola 2024/2025

Nawigacja wpisu

Previous Post: Międzynarodowy Dzień Pamięci o Ofiarach Holokaustu
Next Post: „Magiczna Moc Bajek” moduł III „CZY INNY ZNACZY GORSZY?”.

Archiwum

  • maj 2025 (2)
  • kwiecień 2025 (9)
  • marzec 2025 (36)
  • luty 2025 (26)
  • styczeń 2025 (16)
  • grudzień 2024 (26)
  • listopad 2024 (23)
  • październik 2024 (19)
  • wrzesień 2024 (11)
  • sierpień 2024 (2)
  • lipiec 2024 (2)
  • czerwiec 2024 (5)
  • maj 2024 (7)
  • kwiecień 2024 (9)
  • marzec 2024 (13)
  • luty 2024 (4)
  • styczeń 2024 (8)
  • grudzień 2023 (12)
  • listopad 2023 (21)
  • październik 2023 (11)
  • wrzesień 2023 (10)
  • lipiec 2023 (2)
  • czerwiec 2023 (8)
  • maj 2023 (7)
  • kwiecień 2023 (6)
  • marzec 2023 (14)
  • luty 2023 (17)
  • styczeń 2023 (5)
  • grudzień 2022 (13)
  • listopad 2022 (29)
  • październik 2022 (9)
  • wrzesień 2022 (7)
  • sierpień 2022 (3)
  • lipiec 2022 (7)
  • czerwiec 2022 (15)
  • maj 2022 (19)
  • kwiecień 2022 (22)
  • marzec 2022 (17)
  • luty 2022 (16)
  • styczeń 2022 (24)
  • grudzień 2021 (7)
  • listopad 2021 (7)
  • październik 2021 (6)
  • wrzesień 2021 (3)
  • sierpień 2021 (2)
  • czerwiec 2021 (3)

Copyright © 2021 uNBEx

Powered by PressBook WordPress theme