W listopadzie przedszkolaki z oddziału 5-6 latków oraz uczniowie uczestniczący w zajęciach dodatkowych Bajkoterapii uczestniczyły w realizacji zadań z II modułu „PRAWDZIWY PRZYJACIEL” w ramach Międzynarodowego Projektu Czytelniczego „Magiczna Moc Bajek”.
Pierwsze zadanie „Kto znalazł przyjaciela – znalazł skarb” wykonała grupa dzieci z zajęć dodatkowych. Odbyły się zajęcia warsztatowe na których rozmawialiśmy przyjaźni. Dzieci dowiedziały się jakie wartości są ważne w relacjach z przyjaciółmi. Dzieci opowiadały co najbardziej lubią robić z przyjacielem oraz co to znaczy prawdziwa przyjaźń. Na zakończenie zajęć wykonały wspólnie plakat „Dekalog przyjaźni”.
Zadanie drugie „Swoje prawa mamy i je dobrze znamy” zrealizowały przedszkolaki z grupy 5-6 latków. Dzieci wspólnie określały jakie prawa mają dzieci. Rozmowa z dziećmi odbywała się po wcześniejszym obejrzeniu filmu o prawach dziecka. Przeprowadzone zostały zajęcia przybliżające uczniom i przedszkolakom prawa dziecka z wykorzystaniem przygotowanych przez UNICEF materiałów edukacyjnych. Podsumowaniem zajęć był przygotowany przez uczniów klasy piątej oraz przedstawicieli Samorządu Uczniowskiego specjalny apel w którym przypomnieli najważniejsze prawa dzieci.
Wszystkie dzieci biorące udział w projekcie obejrzały Dobranocki z dawnych „Miś Uszatek” oraz wykonały zadania przygotowane przez Muzeum Dobranocek w Rzeszowie. Miś Uszatek to dobranockowy bohater, który mieszka sam w domku. Jest przedszkolakiem, przyjaźni się m.in. z Prosiaczkiem, Króliczkiem, Zajączkiem i psem Kruczkiem. Niektórzy z nich są rozrabiakami, inni są bardziej rozważni, roztrzepani czy tchórzliwi, ale wszyscy ujmujący i pełni uroku. Miś Uszatek przeżywa z przyjaciółmi liczne przygody i uczy się zasad dobrego zachowania, w tym także dobrych manier i znajomości obowiązujących reguł grzeczności, których należy przestrzegać.
Przedszkolaki oraz uczniowie poznali kolejnego bohatera literackiego z Ptasiej bandy Pana Poety – „Paw co ogon miał z przyjaźni”. Na podstawie dzieła literackiego odbyła się rozmowa z dziećmi nakierowana za przekaz, że gest przyjacielskiej pomocy nie musi być wielkim gestem. Dzieci pokolorowały pawie pióra a dzięki temu, że w zabawie brało udział wiele dzieci, paw zyskał kolorowy ogon, a dzieci tym samym doświadczyły morału płynącego z bajki Pana Poety, że wystarczy, aby wielu przyjaciół okazało drobny gest, a świat osoby będącej w potrzebie zmieni się znacząco!














