Skip to content
  • Kontakt
  • BIP
  • RODO
Szkoła Podstawowa w Hedwiżynie

Szkoła Podstawowa w Hedwiżynie

  • Szkoła
    • STATUT SZKOŁY
    • Procedury bezpieczeństwa w szkole
    • Program profilaktyczno-wychowawczy
    • Programy
    • Realizowane projekty
    • Innowacje pedagogiczne
    • Rekomendacje Ministra Edukacji Narodowej
    • Bezpieczeństwo uczniów
    • Nauczanie zdalne
    • Grono pedagogiczne
    • Kalendarz imprez szkolnych
    • Konsultacje nauczycieli
    • Konkursy i zawody
    • Zajęcia pozalekcyjne
    • Formularze i wnioski
  • Dla uczniów
    • Biblioteka szkolna
    • Świetlica szkolna
    • Sylwetki absolwentów
    • Przydatne strony
  • Przedszkole
    • Z życia Przedszkola 2022/2023
    • Innowacja pedagogiczna
    • Koncepcja metody Marii Montessori
  • Sekretariat
  • Wolontariat „Złote serca”
  • Programy rządowe
    • Laboratoria Przyszłości
    • Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa – Oddziały Przedszkolne
    • Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa- Szkoła Podstawowa
    • Aktywna tablica
  • Toggle search form

Ja w społeczeństwie. Jak mogę zmieniać świat?

Posted on 27 czerwca 202228 czerwca 2022 By Ewa Łosiewicz

Siódmoklasiści w br. szkolnym w ramach zajęć z wychowawcą zrealizowali projekt Uniwersytetu Dzieci „Ja w społeczeństwie. Jak mogę zmieniać świat?”  Zostały przeprowadzone lekcje wychowawcze  w oparciu o następujące scenariusze:

Czy każdy może być wrażliwy?

Co to znaczy być odpowiedzialnym?

Jak świadomie podejmować decyzje?

Czy surowe karanie przestępców jest słuszne?

Czy wolontariat może być kluczem do kariery?

Ile kultur zmieści się w jednym mieście?

Jak wspierać osoby z niepełnosprawnością?

Na czym polega budżet obywatelski?

Uczennice i uczniowie chętnie pracowali na zajęciach, rozwiązywali karty pracy, przeprowadzali gry dydaktyczne i opracowywali własne projekty. W oparciu o filmy edukacyjne i materiały dydaktyczne analizowali problemy i próbowali je rozwiązać wykorzystując różne metody:   m.in.: burzę mózgów, dyskusję, skojarzenia, trening budowania argumentów. Młodzież pod kierunkiem wychowawczyni pracowała indywidualnie, w grupach i zespołowo. Każde zajęcia rozpoczynały się rozgrzewką i kończyły rundką podsumowującą.

Dzięki udziałowi w projekcie uczniowie kształtowali postawę aktywnego zaangażowania społecznego i obywatelskiego. Rozwinęli również umiejętności współpracy i radzenia sobie z emocjami. Każdy uczeń otrzymał dyplom ukończenia projektu, wychowawczyni certyfikat a pani dyrektor list gratulacyjny.

Aktualności

Nawigacja wpisu

Previous Post: Podsumowanie projektu zrealizowanego w ramach akcji PAH „Oszczędzanie wody to za mało”
Next Post: Podsumowanie pracy Szkolnego Koła Wolontariatu „Złote Serca” w roku szkolnym 2021/2022. To był pracowity rok!

Zegar

Kalendarz

Marzec 2023
PWŚCPSN
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
  
< Lut Kwi >

Archiwum

  • marzec 2023 (6)
  • luty 2023 (18)
  • styczeń 2023 (4)
  • grudzień 2022 (13)
  • listopad 2022 (30)
  • październik 2022 (8)
  • wrzesień 2022 (8)
  • sierpień 2022 (3)
  • lipiec 2022 (7)
  • czerwiec 2022 (15)
  • maj 2022 (19)
  • kwiecień 2022 (22)
  • marzec 2022 (17)
  • luty 2022 (16)
  • styczeń 2022 (24)
  • grudzień 2021 (7)
  • listopad 2021 (7)
  • październik 2021 (6)
  • wrzesień 2021 (3)
  • sierpień 2021 (2)
  • czerwiec 2021 (3)

Copyright © 2021 uNBEx

Powered by PressBook WordPress theme