Skip to content
  • Kontakt
  • BIP
  • RODO
  • Deklaracja Dostępności
Szkoła Podstawowa w Hedwiżynie

Szkoła Podstawowa w Hedwiżynie

  • Strona główna
    • STATUT SZKOŁY
    • Standardy Ochrony Małoletnich w Szkole Podstawowej w Hedwiżynie
    • Program profilaktyczno-wychowawczy
    • Bezpieczeństwo uczniów
    • Procedury bezpieczeństwa w szkole
    • Grono pedagogiczne
    • Rekomendacje Ministra Edukacji Narodowej
    • Kalendarz imprez szkolnych
    • DZIAŁANIA NA ROK SZKOLNY 2025-2026
    • Programy
    • Realizowane projekty
    • Innowacje pedagogiczne
    • Konkursy i zawody
    • Formularze i wnioski
    • Zajęcia pozalekcyjne
    • Sylwetki absolwentów
    • Nauczanie zdalne
  • Dla uczniów
    • Biblioteka szkolna
    • Świetlica szkolna
    • W naszej świetlicy 2025/2026
    • Zabawy z matematyką 2025/2026
    • Arteterapia 2025/2026
    • ARTETERAPIA 2024/2025
    • Przydatne strony
  • Przedszkole
    • Z życia Przedszkola 2024/2025
    • Z życia przedszkola 2025/2026
    • Z życia Przedszkola 2022/2023
    • Międzynarodowy Program Powszechnej Dwujęzyczności „Dwujęzyczne Dzieci” / „Bilingual Future”
  • Psycholog Szkolny
  • SZKOLNY RZECZNIK PRAW UCZNIA
  • Wolontariat „Złote serca”
  • Sekretariat
  • Programy rządowe
    • Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa – Oddziały przedszkolne
    • Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa – Szkoła podstawowa
    • Przędsięwzięcie Ministra Edukacji i Nauki „Poznaj Polskę”
  • Laboratoria Przyszłości
  • Aktywna tablica
  • Mediacje
  • Logopedia
  • Toggle search form

Wycieczka do Warszawy

Posted on 25 listopada 202525 listopada 2025 By Elżbieta Wojtoń

            24 listopada bieżącego roku starsi  uczniowie naszej szkoły (  z kl. VIII i niektórzy z kl. VII) byli na wycieczce w Warszawie. Udali się do  Centrum Nauki Kopernik. Jest  to duży gmach, w którym czekało na nich wiele naukowych atrakcji. W budynku są setki interaktywnych urządzeń, na których przeprowadzali doświadczenia wyjaśniające, jak funkcjonuje świat wokół nas. Zwiedzając obiekt, uczniowie mogli nie tylko oglądać, ale również przeprowadzać eksperymenty na poszczególnych stanowiskach. Przyświecało im hasło: „Próbuj, sprawdzaj, dotykaj, przestawiaj, pytaj…”.

            Z zaciekawieniem obserwowali modele narządów wewnętrznych i poznawali ich funkcje. Interaktywne wystawy w tej strefie dostarczyły im wielu okazji do zabawy i eksperymentowania. Jednym z eksponatów było ciągnące się jelito – ta długość robiła na wszystkich wrażenie. Można było także zmienić się w lekarza i przeprowadzić operację na pluszowym pacjencie. Kolejną atrakcją w Centrum było spotkanie z iluzją i eksperymentami. Następną ekspozycją w Muzeum była „Instalacja kół”. Przedstawiała ona koła wykonane przez człowieka w różnych wiekach. Można było zobaczyć koła młyńskie, wytworzone z kamienia, koła wykonane z drewnianych desek, kołowrotki służące do nawijania przędzy, stalowe koło parowe, koła rowerowe i wiele innych. Bawili się iluzjami świetlnymi i eksperymentowali z laserami. Układali ciekawe rozety, obserwowali siebie w lustrze kubistycznym. Strefa przyrody również cieszyła się dużym uznaniem. Atmosfera sprzyjała kreatywności i współpracy, a każdy z uczestników wycieczki mógł odkryć w sobie ukrytego wynalazcę.

            Następnie uczniowie udali się do Planetarium, gdzie  mogli obejrzeć prezentację o kosmosie, gwiazdach i konstelacjach gwiazd. Później obejrzeli film w technologii 3D, pod tytułem „Woyager: Niekończąca się podróż”. Wystrzelone w 1977 roku bliźniacze sondy kosmiczne Voyager 1 i Voyager 2 rozpoczęły swój lot, aby odkryć sekrety najdalszych planet w naszym Układzie Słonecznym. Ponieważ obie sondy nadal nawigują po rozległej przestrzeni międzygwiezdnej, cały czas przesyłają na Ziemię dane zebrane podczas swoich przygód, pozwalając nam lepiej zrozumieć to niezbadane terytorium.

             Wizyta w Centrum Nauki Kopernik okazała się niezapomnianym przeżyciem. Połączenie nauki z zabawą, interaktywne wystawy i inspirujące pokazy otworzyły przed uczniami nowe horyzonty i rozbudziły chęć dalszego zgłębiania tajemnic otaczającego  świata. To miejsce z pewnością podoba się zarówno dzieciom, jak i dorosłym, oferując każdemu coś wyjątkowego.

            Kolejnym punktem programu wycieczki było udanie się do Pałacu Kultury i Nauki , a szczególnie wjazd na 30 piętro i udanie się na Taras Widokowy, który znajduje się na 114 m. Mimo niesprzyjającej pogody uczniowie dzielnie przystąpili do podziwiania panoramy miasta z każdej strony świata. Mogli też z bliska podziwiać zabytek, jakim jest ta budowla.

            Uczniowie pełni wrażeń udali się w drogę powrotną do domu. Był to niezapomniany dzień, podczas którego uczyli się i odpoczywali, wspólnie spędzając czas.

Aktualności

Nawigacja wpisu

Previous Post: Poprzedni wpis

Wspieraj nas bezpłatnie przy okazji zakupów online

Archiwum

  • listopad 2025 (29)
  • październik 2025 (25)
  • wrzesień 2025 (15)
  • sierpień 2025 (4)
  • lipiec 2025 (6)
  • czerwiec 2025 (37)
  • maj 2025 (13)
  • kwiecień 2025 (11)
  • marzec 2025 (36)
  • luty 2025 (26)
  • styczeń 2025 (16)
  • grudzień 2024 (26)
  • listopad 2024 (23)
  • październik 2024 (19)
  • wrzesień 2024 (11)
  • sierpień 2024 (2)
  • lipiec 2024 (2)
  • czerwiec 2024 (5)
  • maj 2024 (7)
  • kwiecień 2024 (9)
  • marzec 2024 (13)
  • luty 2024 (4)
  • styczeń 2024 (8)
  • grudzień 2023 (12)
  • listopad 2023 (21)
  • październik 2023 (11)
  • wrzesień 2023 (10)
  • lipiec 2023 (2)
  • czerwiec 2023 (8)
  • maj 2023 (7)
  • kwiecień 2023 (6)
  • marzec 2023 (14)
  • luty 2023 (17)
  • styczeń 2023 (5)
  • grudzień 2022 (13)
  • listopad 2022 (29)
  • październik 2022 (9)
  • wrzesień 2022 (7)
  • sierpień 2022 (3)
  • lipiec 2022 (7)
  • czerwiec 2022 (15)
  • maj 2022 (19)
  • kwiecień 2022 (22)
  • marzec 2022 (17)
  • luty 2022 (16)
  • styczeń 2022 (24)
  • grudzień 2021 (7)
  • listopad 2021 (7)
  • październik 2021 (6)
  • wrzesień 2021 (3)
  • sierpień 2021 (2)
  • czerwiec 2021 (3)

Copyright © 2021 uNBEx

Powered by PressBook WordPress theme