W maju uczniowie i uczennice klas siódmych realizowali na lekcjach geografii projekt pod nazwą „Przyszłość energetyki w Polsce”. Celem tych zajęć było zwrócenie uwagi na sposób wytwarzania energii elektrycznej w Polsce w kontekście postępujących zmian klimatycznych oraz transformacji globalnego systemu energetycznego. Zadaniem uczniów było przygotowanie na podstawie różnych źródeł informacji zagadnień związanych z wytwarzaniem energii elektrycznej z poszczególnych źródeł odnawialnych i nieodnawialnych. Efektem tej pracy były wystąpienia uczniów podczas lekcji, która przybrała postać debaty, podczas której prelegenci przedstawili, m.in. wady i zalety poszczególnych rodzajów elektrowni, ich lokalizacje w Polsce oraz możliwości rozwoju elektrowni z uwzględnieniem warunków przyrodniczych i ekonomicznych. Dodatkowo, uczniowie wykonali makiety przedstawiające wygląd poszczególnych rodzajów elektrowni, a następnie na ich podstawie opisali sposób ich działania. Dzięki realizacji całego zadania wszyscy uświadomili sobie, jak ważna jest energia elektryczna, ale również, jak istotne jest jej oszczędzanie, aby ograniczyć spalanie paliw kopalnych na rzecz odnawialnych źródeł energii, a w przyszłość zapewne również energii atomowej.













