W naszej szkole została przeprowadzona innowacja pedagogiczna „Poczuj chemię do Jezusa – czyli co wspólnego ma chemia z religią”. W zajęciach tych wzięła udział klasa III. Niniejsza innowacja miała na celu przekazać w kreatywny sposób różne treści teologiczne wykorzystując do tego „bezpieczną chemię” oraz metodę myślenia wizualnego.
Zajęcia dotyczyły tematów związanych z sakramentami.
Na poszczególnych zajęciach uczniowie wraz z nauczycielem wykorzystali eksperymenty jako pobudzenie myślenia wizualnego, zwiększyli swoją aktywność na zajęciach, wykazali większą chęć do pogłębiania wiedzy religijnej. Każde zajęcia składały się z wprowadzenia treści teologicznej, zapoznanie z „domową chemią”, wykonanie doświadczenia, zaobserwowanie zjawisk i zmian oraz wyciągnięcie wniosków – korelacja religii z chemią. Na zakończenie zajęć uczniowie sporządzili notatki wizualne.
Po przeprowadzonych zajęciach zauważono wzrost aktywności na zajęciach, rozwój myślenia wizualnego oraz wzrost zrozumienia treści teologicznych.

























