z nagrodami

Już niedługo wakacje i czas relaksu w przyjemnych okolicznościach przyrody. Proponujemy Wam, abyście zabrali ze sobą towarzysza, który nigdy nie zawiedzie. Mianowicie chodzi o książkę. Niech towarzyszy Wam w odpoczywaniu. Prosimy o przysyłanie zdjęć z wakacji z książką. Im bardziej oryginalne i niespodziewane miejsce na czytanie- tym lepiej
Regulamin Konkursu Fotograficznego
„Wakacje z książką”
§ 1. Organizator konkursu
1. Organizatorem konkursu jest szkolna i publiczna biblioteka w Hedwiżynie
2. Konkurs realizowany jest na zasadach określonych w niniejszym regulaminie.
§ 2. Cel konkursu
Celem konkursu jest zachęcenie uczniów naszej szkoły mieszkańców Hedwiżyna do korzystania z biblioteki i do spędzania wakacyjnego czasu z książką oraz kreatywnego podejścia do zagadnień związanych z fotografią amatorską.
§ 3. Warunki uczestnictwa i zasady konkursu
1. Konkurs rozpoczyna się w dniu 1.07.2025 r. i trwać będzie do dnia 31.08.2025 r.
2. Konkurs ma charakter lokalny i jest adresowany do czytelników biblioteki szkolnej i publicznej w Hedwiżynie.
3. W konkursie może wziąć udział każdy czytelnik zapisany do biblioteki szkolnej i publicznej, który nie zajmuje się zawodowo fotografią.
4. Prace konkursowe oceniane będą w dwóch kategoriach wiekowych: 6-15 lat oraz powyżej 15 lat.
5. Przedmiotem konkursu są wykonane samodzielnie prace fotograficzne.
6. Warunkiem udziału w konkursie jest:
– przesłanie zgłoszenia uczestnictwa w konkursie fotograficznym (Zał. Nr 1) oraz (Zał. Nr 3) na adres: bibliotekahedwizyn@onet.pl
– przesłania pracy drogą elektroniczną na adres: : bibliotekahedwizyn@onet.pl
7. Zdjęcie powinno być wykonane i przesłane na podany w Regulaminie konkursu adres mailowy w okresie trwania konkursu (z dopiskiem: Konkurs „Wakacje z książką”). Prace nadesłane po terminie nie będą brały udziału w konkursie.
8. Każdy uczestnik konkursu może przesłać jedno zgłoszenie konkursowe. Technika wykonania zdjęcia jest dowolna, przy czym fotografie powstałe w rezultacie wyraźnej ingerencji graficznej będą odrzucone.
9. Wymagania techniczne zdjęcia: minimalna wielkość przesłanego zdjęcia 1600×1200 pikseli, zdjęcie powinno być zapisane w formacie jpg lub pmg.
10. Organizator zastrzega sobie prawo do odrzucenia prac o niskiej jakości technicznej, ukazujących treści niewłaściwe, odbieranych powszechnie za nieobyczajne oraz prac naruszających warunki konkursu przepisy prawa.
11. Tematykę zdjęcia powinna stanowić książka, osoba z książką, w dowolnym miejscu spędzania wakacji.
12. Jeżeli na zdjęciu znajduje się wizerunek osoby, uczestnik przesyłając fotografię zobowiązany jest do dołączenia pisemnego oświadczenia osoby znajdującej się na zdjęciu lub jej opiekuna prawnego, że wyraziła zgodę na nieodpłatną publikację i rozpowszechnianie wizerunku tej osoby (Zał. Nr 2) oraz (Zał. Nr 3).
13. Uczestnik Konkursu przez wypełnienie formularza zgłoszeniowego oświadcza, iż:
a) jest autorem załączonej fotografii,
b) przysługują mu wyłączne i nieograniczone prawa autorskie do nadesłanej fotografii, które to jako utwory fotograficzne pozbawione są jakichkolwiek wad prawnych i nie są obciążone prawami i roszczeniami osób trzecich.
14. Każde zgłoszenie powinno zawierać: imię i nazwisko zgłaszającego, telefon kontaktowy, e-mail (w przypadku osoby niepełnoletniej – telefon kontaktowy do rodzica/opiekuna prawnego), wiek autora oraz krótki opis zdjęcia, w tym w szczególności: miejsce wykonania fotografii. Zgłoszenia zdjęcia osoby niepełnoletniej dokonuje rodzic/opiekun prawny.
15. Podanie danych osobowych jest dobrowolne i stanowi warunek udziału w konkursie.
16. Zgłaszający ma również możliwość podania dodatkowo pseudonimu, który stanowiłby podpis pod jego pracą (zamiast imienia i nazwiska).
§ 4. Rozstrzygnięcie konkursu
1. Organizator powołuje Jury Konkursu, zwane dalej Jury.
2. Ocena prac nastąpi do dnia 10 września 2025 r. Decyzja Jury jest ostateczna i nie podlega weryfikacji. Jury zastrzega sobie prawo do niewyłonienia zwycięzcy jak i przyznania miejsc ex equo.
3. Podczas oceny prac będą brane pod uwagę następujące kryteria:
– zgodność z tematem;
– oryginalność;
– twórcze podejście do tematu;
– walory artystyczno-wizualne;
– jakość techniczna pracy.
4. Wyniki Konkursu zostaną opublikowane na stronie internetowej Szkoły Podstawowej w Hedwiżynie. Informacja o wynikach Konkursu może zostać również przekazana do lokalnej prasy.
5. Spośród uczestników konkursu zostanie wyłonionych po trzech laureatów w każdej kategorii wiekowej oraz po jednym wyróżnieniu.
6. Przewiduje się zorganizowanie wystawy nadesłanych prac na terenie szkoły.
7. Zwycięzcy otrzymają nagrody rzeczowe ufundowane przez bibliotekę szkolną i publiczną.
§ 5. Postanowienia końcowe
1. Biblioteka zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu.
2. W ramach przepisów ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych uczestnik konkursu udziela
Organizatorowi licencji niewyłącznej na czas nieoznaczony na korzystanie z fotografii na następujących polach eksploatacji:
a) utrwalania i/lub zwielokrotniania jakąkolwiek techniką, w tym m.in. drukiem, na kliszy światłoczułej, na taśmie magnetycznej, cyfrowo (w jakimkolwiek systemie i na jakimkolwiek nośniku),
b) wprowadzania do obrotu, wprowadzania do pamięci komputera oraz do sieci komputerowej i/lub multimedialnej,
c) publicznego udostępniania fotografii w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niej dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym (m.in. udostępniania na wystawach w Internecie oraz w ramach dowolnych usług telekomunikacyjnych), w tym na stronie internetowej szkoły oraz na profilu w mediach społecznościowych Facebook,
d) wystawiania, wyświetlania, użyczania i/lub najmu nośników.
3. Zgłoszenie zdjęcia i wypełnienie wszystkich warunków Konkursu jest jednoznaczne z uznaniem niniejszego regulaminu.
4. Informacji dotyczących konkursu udzielają Panie: Elżbieta Wojtoń, Justyna Wróbel
5. Wręczenie nagród nastąpi w Szkole Podstawowej w Hedwiżynie.