Za nami bajkowy, magiczny czas, otulony wartościami, które są dla nas niezmiernie ważne. Realizując projekt staraliśmy się przekazać naszym uczniom, co w życiu jest najcenniejsze. Działania projektowe opierały się na realizacji comiesięcznych modułów, począwszy od października 2024 r. do maja 2025r. opartych na najważniejszych wartościach moralnych takich jak:
szacunek,
przyjaźń,
tolerancja i akceptacja,
dobre maniery i kultura,
tradycja,
empatia i wrażliwość,
piękno i ochrona przyrody,
miłość, rodzina i patriotyzm
Udział w projekcie był wspaniałą podróżą do świata wartości, która uwrażliwia na to, że czytanie bajek i baśni jest kluczem do rozwoju i zdobywania wiedzy. Czytane bajki, baśnie oraz oglądane „bajki z dawnych lat” stały się niejako „narzędziem” do rozwoju, kształcenia, zgłębiania wiedzy, doświadczania. Podejmowane działania wpłynęły na kształtowanie pożądanych postaw społecznych i wartości już od najmłodszych lat. W trakcie słuchania bajek i wykonywania zadań projektowych dzieci zdobywały wiedzę, rozwijały swoją wyobraźnię i logiczne myślenie. Dzieliły się swoją wiedzą i przemyśleniami. Losy bohaterów prowokowały dzieci do zadawania pytań (często niełatwych) i budowania dłuższych wypowiedzi.
Dzięki udziałowi w projekcie dzieci chętnie sięgają po książki, częściej wykazują empatię i oswoiły się z niepełnosprawnością innych osób. Bez wątpienia realizacja poszczególnych modułów wyzwalała sporą dawkę pozytywnych emocji, takich jak radość, szczęście czy nawet poczucie bezpieczeństwa. Umocniła więzi społeczne grupy, a nauczycielom, rodzicom pozwoliła być bacznymi obserwatorami „wyników” podejmowanych działań, które niejednokrotnie zaskakiwały i powodowały wzruszenie.
Renata Zań