Skip to content
  • Kontakt
  • BIP
  • RODO
Szkoła Podstawowa w Hedwiżynie

Szkoła Podstawowa w Hedwiżynie

  • Szkoła
    • STATUT SZKOŁY
    • Standardy Ochrony Małoletnich w Szkole Podstawowej w Hedwiżynie
    • Procedury bezpieczeństwa w szkole
    • Program profilaktyczno-wychowawczy
    • Programy
    • Realizowane projekty
    • Innowacje pedagogiczne
    • Rekomendacje Ministra Edukacji Narodowej
    • Bezpieczeństwo uczniów
    • Nauczanie zdalne
    • Grono pedagogiczne
    • Kalendarz imprez szkolnych
    • Konsultacje nauczycieli
    • Konkursy i zawody
    • Zajęcia pozalekcyjne
    • Formularze i wnioski
    • Deklaracja Dostępności
  • Dla uczniów
    • SZKOLNY RZECZNIK PRAW UCZNIA
    • Biblioteka szkolna
    • Świetlica szkolna
    • ARTETERAPIA
    • Sylwetki absolwentów
    • Przydatne strony
  • Przedszkole
    • Z życia Przedszkola 2024/2025
    • Z życia Przedszkola 2022/2023
    • Innowacja pedagogiczna
    • Koncepcja metody Marii Montessori
    • Międzynarodowy Program Powszechnej Dwujęzyczności „Dwujęzyczne Dzieci” / „Bilingual Future”
  • Sekretariat
  • Wolontariat „Złote serca”
  • Programy rządowe
    • Laboratoria Przyszłości
    • Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa – Oddziały Przedszkolne
    • Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa- Szkoła Podstawowa
    • Aktywna tablica
    • Przędsięwzięcie Ministra Edukacji i Nauki „Poznaj Polskę”
  • Psycholog Szkolny
  • Toggle search form

PODSUMOWANIE OGÓLNOPOLSKIEGO PROJEKTU  KATECHETYCZNEGO „W DOROSŁE ŻYCIE Z BOGIEM” EDYCJA III

Posted on 30 czerwca 20253 sierpnia 2025 By Renata Zań

        W roku szkolnym 2024/2025  uczniowie klas VIII – VIII  po raz kolejny wzięli udział  w Ogólnopolskim  Projekcie  Katechetycznym „W dorosłe życie z Bogiem”.

Celem projektu było:

pomoc w odkrywaniu obecności Boga i znaczenia wiary dla pełni życia człowieka,

wprowadzanie w historię zbawienia oraz jej aktualizacja w roku liturgicznym i życiu człowieka,

pogłębianie rozumienia znaczenia sakramentów świętych dla życia chrześcijanina,

wspomaganie w osiąganiu dojrzałości w wierze,

kształtowanie tożsamości eklezjalnej,

wychowywanie do identyfikacji i odpowiedzialności za wspólnotę,

wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego,

rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych,

ukazanie sensu życia jako podstawowej potrzeby człowieka,

wspomaganie ucznia w zdobywaniu umiejętności analizy i interpretacji historii zbawienia Starego i Nowego Testamentu,

odkrywanie związków życia codziennego ze zobowiązaniami wynikającymi z przyjętego sakramentu  chrztu świętego,

wprowadzenie do pełnego udziału we Mszy św. i adoracji,

dążenie do zgodności postaw z deklarowaną wiarą,

pomoc w odkrywaniu miejsca i zadań w Kościele oraz kształtowanie hierarchii wartości w oparciu o Boże Objawienie.

         Podczas realizacji zadań projektowych młodzież  poprzez różne aktywności odkrywała Boga objawiającego ludziom swoją miłość. Najważniejszym zadaniem było prowadzenie młodych ludzi do spotkania z Bogiem na modlitwie, pogłębianie wiedzy religijnej oraz wprowadzenie w tajemnice roku liturgicznego.

        Zadania były realizowane od 1 października 2024 r. do 30 maja 2025 r. W ramach projektu uczniowie podjęli następujące zadania:

„Na obraz Boży Go stworzył” 

 „Bł. Chiara Badano- przewodniczka na drodze chrześcijańskiej nadziei”

 „Nasze miejsce do modlitwy”

„Św. Jan Paweł II. Ewangelia starości i cierpienia”

„Pismo Święte czytane i rozumiane”

„Radość dawania- z serca do serca”

 „Rok jubileuszowy- dar i dziękczynienie”

 „Krzyż- symbol miłości, wiary i wolności”

 „Misterium przejścia- Triduum Paschalne”

 „Wspólnie adorujemy Najświętszy Sakrament”

          Wszystkie te  działania zaplanowane na kolejne miesiące roku szkolnego urozmaicały i ubogacały lekcje religii oraz pozytywnie wpłynęły na uczniów i stały się motywacją do aktywności religijnej w szkole.

        Uczniowie z wielką radością i zaangażowaniem uczestniczyli w proponowanych zajęciach.

        Dzięki udziałowi w projekcie uczniowie poznali i świętowali wydarzenia zbawcze w rodzinie i wspólnocie Kościoła, uczyli się modlitwy – rozmowy z Bogiem i tworzenia z Nim własnej relacji.  Poznawali Jezusa Chrystusa, który przychodzi do ludzi, naucza, uświęca i zbawia, odkrywali Pismo Święte jako słowa Boga skierowane do ludzi, kształtowali postawy miłości i wdzięczności do Maryji oraz świętych jako przyjaciół naszych i Pana Boga. Uczyli się,  jak na co dzień realizować  przykazanie miłości Boga i bliźniego, rozwijali wrażliwość na potrzeby innych, kształtowali empatię i szacunek wobec każdego człowieka.

Za aktywny udział w projekcie szkoła otrzymała certyfikat.

Aktualności

Nawigacja wpisu

Previous Post: DMUCHAŃCE – SKAKAŃCE
Next Post: PODSUMOWANIE OGÓLNOPOLSKIEGO PROJEKTU  KATECHETYCZNEGO „W DOMU, W PRZEDSZKOLU, W SZKOLE Z BOGIEM”

Archiwum

  • sierpień 2025 (2)
  • lipiec 2025 (6)
  • czerwiec 2025 (36)
  • maj 2025 (13)
  • kwiecień 2025 (10)
  • marzec 2025 (36)
  • luty 2025 (26)
  • styczeń 2025 (16)
  • grudzień 2024 (26)
  • listopad 2024 (23)
  • październik 2024 (19)
  • wrzesień 2024 (11)
  • sierpień 2024 (2)
  • lipiec 2024 (2)
  • czerwiec 2024 (5)
  • maj 2024 (7)
  • kwiecień 2024 (9)
  • marzec 2024 (13)
  • luty 2024 (4)
  • styczeń 2024 (8)
  • grudzień 2023 (12)
  • listopad 2023 (21)
  • październik 2023 (11)
  • wrzesień 2023 (10)
  • lipiec 2023 (2)
  • czerwiec 2023 (8)
  • maj 2023 (7)
  • kwiecień 2023 (6)
  • marzec 2023 (14)
  • luty 2023 (17)
  • styczeń 2023 (5)
  • grudzień 2022 (13)
  • listopad 2022 (29)
  • październik 2022 (9)
  • wrzesień 2022 (7)
  • sierpień 2022 (3)
  • lipiec 2022 (7)
  • czerwiec 2022 (15)
  • maj 2022 (19)
  • kwiecień 2022 (22)
  • marzec 2022 (17)
  • luty 2022 (16)
  • styczeń 2022 (24)
  • grudzień 2021 (7)
  • listopad 2021 (7)
  • październik 2021 (6)
  • wrzesień 2021 (3)
  • sierpień 2021 (2)
  • czerwiec 2021 (3)

Copyright © 2021 uNBEx

Powered by PressBook WordPress theme