Skip to content
  • Kontakt
  • BIP
  • RODO
Szkoła Podstawowa w Hedwiżynie

Szkoła Podstawowa w Hedwiżynie

  • Szkoła
    • STATUT SZKOŁY
    • Standardy Ochrony Małoletnich w Szkole Podstawowej w Hedwiżynie
    • Procedury bezpieczeństwa w szkole
    • Program profilaktyczno-wychowawczy
    • Programy
    • Realizowane projekty
    • Innowacje pedagogiczne
    • Rekomendacje Ministra Edukacji Narodowej
    • Bezpieczeństwo uczniów
    • Nauczanie zdalne
    • Grono pedagogiczne
    • Kalendarz imprez szkolnych
    • Konsultacje nauczycieli
    • Konkursy i zawody
    • Zajęcia pozalekcyjne
    • Formularze i wnioski
    • Deklaracja Dostępności
  • Dla uczniów
    • SZKOLNY RZECZNIK PRAW UCZNIA
    • Biblioteka szkolna
    • Świetlica szkolna
    • ARTETERAPIA
    • Sylwetki absolwentów
    • Przydatne strony
  • Przedszkole
    • Z życia Przedszkola 2024/2025
    • Z życia Przedszkola 2022/2023
    • Innowacja pedagogiczna
    • Koncepcja metody Marii Montessori
    • Międzynarodowy Program Powszechnej Dwujęzyczności „Dwujęzyczne Dzieci” / „Bilingual Future”
  • Sekretariat
  • Wolontariat „Złote serca”
  • Programy rządowe
    • Laboratoria Przyszłości
    • Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa – Oddziały Przedszkolne
    • Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa- Szkoła Podstawowa
    • Aktywna tablica
    • Przędsięwzięcie Ministra Edukacji i Nauki „Poznaj Polskę”
  • Psycholog Szkolny
  • Toggle search form

PODSUMOWANIE INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ  „BYĆ BLIŻEJ JEZUSA”

Posted on 31 lipca 2022 By Renata Zań

W roku szkolnym 2021/2022 w oddziale przedszkolnym realizowana była innowacja pedagogiczna z wykorzystaniem metod polisensorycznych na katechezie.

W trakcie innowacji uczniowie tworzyli pozytywne skojarzenia w wprowadzanymi treściami katechetycznymi. Wykorzystywane były elementy ekscytacji co w znacznym stopniu zwiększało zaangażowanie w zajęcia. Małe dzieci znacznie lepiej reagują na smak, zapach czy dotyk co sprawia, że nauczanie jest efektywne i efektowne.

System sensoryczny odzwierciedla sposób, w jaki postrzegamy świat, uczymy się, zachowujemy. Rzeczywistość kerygmatyczna jest nie doświadczalna, ale można ,,poczuć” ciepło płynące z relacji opartych na wierze. To, czego człowiek aktualnie doświadcza jest wynikiem sposobu, w jaki nasze zmysły przetwarzają informacje napływające z zewnątrz  i wewnątrz. To doświadczanie może być też głęboko religijne. 

W ramach działań wprowadzono aktywności nauczania wielozmysłowego:

– smaki i zapachy z odpowiednimi rekwizytami np. perfumy, cebula, cukierek, cytryna, olejki zapachowe itp.,

– konkursy, gry językowe wymagające rzutu piłką, biegu w celu odnalezienia karty lub przekazania informacji,

– piosenki z aranżacją taneczną, kalambury, pisanie w powietrzu, pisanie w piasku, pisanie na plecach kolegi / koleżanki,

– tworzenie wyrazów / literek / zwierzątek itd. z ciastoliny, plasteliny, patyczków, zgadywanie, co ukryte jest w worku bazując tylko na dotyku, układanie wyrazów z literek, z drewna,

– malowanie farbkami, karty obrazkowe, zdjęcia, materiały autentyczne, stosowanie różnych kolorów,

– budowanie klocków,

– pomoce wizualne – video, film, bajka, piosenki, rymowanki, wierszyki,

– muzyka klasyczna, instrumenty, drama, scenki sytuacyjne,

– rekwizyty, packi na muchy, wędki, kubeczki, nakrętki i wiele innych pomocy,

– gry językowe, powtórki chóralne, głośne i ciche czytanie Pisma Świętego, zmiana tempa,

-zmiana głośności głuchy telefon,

– lekcje w plenerze,

Dzieci z wielką radością i zaangażowaniem uczestniczyły w proponowanych zajęciach. Nauka poprzez zabawę z wykorzystaniem wielozmysłowego poznawania rzeczywistości oraz budowania osobistej relacji z Bogiem była dla dzieci nowym i radosny doświadczeniem. Sprawiła, że nauka  może być ciekawa, inspirująca,  pełna  radości i satysfakcji z osiągniętych rezultatów.

Innowacja kończy się w formie fotoreportażu.

Aktualności

Nawigacja wpisu

Previous Post: NAGRODA II STOPNIA DLA UCZNIÓW KLASY VI
Next Post: Podsumowanie projektu katechetycznego „W domu, w przedszkolu, w szkole z Bogiem”.

Archiwum

  • maj 2025 (3)
  • kwiecień 2025 (9)
  • marzec 2025 (36)
  • luty 2025 (26)
  • styczeń 2025 (16)
  • grudzień 2024 (26)
  • listopad 2024 (23)
  • październik 2024 (19)
  • wrzesień 2024 (11)
  • sierpień 2024 (2)
  • lipiec 2024 (2)
  • czerwiec 2024 (5)
  • maj 2024 (7)
  • kwiecień 2024 (9)
  • marzec 2024 (13)
  • luty 2024 (4)
  • styczeń 2024 (8)
  • grudzień 2023 (12)
  • listopad 2023 (21)
  • październik 2023 (11)
  • wrzesień 2023 (10)
  • lipiec 2023 (2)
  • czerwiec 2023 (8)
  • maj 2023 (7)
  • kwiecień 2023 (6)
  • marzec 2023 (14)
  • luty 2023 (17)
  • styczeń 2023 (5)
  • grudzień 2022 (13)
  • listopad 2022 (29)
  • październik 2022 (9)
  • wrzesień 2022 (7)
  • sierpień 2022 (3)
  • lipiec 2022 (7)
  • czerwiec 2022 (15)
  • maj 2022 (19)
  • kwiecień 2022 (22)
  • marzec 2022 (17)
  • luty 2022 (16)
  • styczeń 2022 (24)
  • grudzień 2021 (7)
  • listopad 2021 (7)
  • październik 2021 (6)
  • wrzesień 2021 (3)
  • sierpień 2021 (2)
  • czerwiec 2021 (3)

Copyright © 2021 uNBEx

Powered by PressBook WordPress theme