Skip to content
  • Kontakt
  • BIP
  • RODO
Szkoła Podstawowa w Hedwiżynie

Szkoła Podstawowa w Hedwiżynie

  • Szkoła
    • STATUT SZKOŁY
    • Standardy Ochrony Małoletnich w Szkole Podstawowej w Hedwiżynie
    • Procedury bezpieczeństwa w szkole
    • Program profilaktyczno-wychowawczy
    • Programy
    • Realizowane projekty
    • Innowacje pedagogiczne
    • Rekomendacje Ministra Edukacji Narodowej
    • Bezpieczeństwo uczniów
    • Nauczanie zdalne
    • Grono pedagogiczne
    • Kalendarz imprez szkolnych
    • Konsultacje nauczycieli
    • Konkursy i zawody
    • Zajęcia pozalekcyjne
    • Formularze i wnioski
    • Deklaracja Dostępności
  • Dla uczniów
    • SZKOLNY RZECZNIK PRAW UCZNIA
    • Biblioteka szkolna
    • Świetlica szkolna
    • ARTETERAPIA
    • Sylwetki absolwentów
    • Przydatne strony
  • Przedszkole
    • Z życia Przedszkola 2024/2025
    • Z życia Przedszkola 2022/2023
    • Innowacja pedagogiczna
    • Koncepcja metody Marii Montessori
    • Międzynarodowy Program Powszechnej Dwujęzyczności „Dwujęzyczne Dzieci” / „Bilingual Future”
  • Sekretariat
  • Wolontariat „Złote serca”
  • Programy rządowe
    • Laboratoria Przyszłości
    • Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa – Oddziały Przedszkolne
    • Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa- Szkoła Podstawowa
    • Aktywna tablica
    • Przędsięwzięcie Ministra Edukacji i Nauki „Poznaj Polskę”
  • Psycholog Szkolny
  • Toggle search form

Ja w społeczeństwie. Jak mogę zmieniać świat?

Posted on 27 czerwca 202228 czerwca 2022 By Ewa Łosiewicz

Siódmoklasiści w br. szkolnym w ramach zajęć z wychowawcą zrealizowali projekt Uniwersytetu Dzieci „Ja w społeczeństwie. Jak mogę zmieniać świat?”  Zostały przeprowadzone lekcje wychowawcze  w oparciu o następujące scenariusze:

Czy każdy może być wrażliwy?

Co to znaczy być odpowiedzialnym?

Jak świadomie podejmować decyzje?

Czy surowe karanie przestępców jest słuszne?

Czy wolontariat może być kluczem do kariery?

Ile kultur zmieści się w jednym mieście?

Jak wspierać osoby z niepełnosprawnością?

Na czym polega budżet obywatelski?

Uczennice i uczniowie chętnie pracowali na zajęciach, rozwiązywali karty pracy, przeprowadzali gry dydaktyczne i opracowywali własne projekty. W oparciu o filmy edukacyjne i materiały dydaktyczne analizowali problemy i próbowali je rozwiązać wykorzystując różne metody:   m.in.: burzę mózgów, dyskusję, skojarzenia, trening budowania argumentów. Młodzież pod kierunkiem wychowawczyni pracowała indywidualnie, w grupach i zespołowo. Każde zajęcia rozpoczynały się rozgrzewką i kończyły rundką podsumowującą.

Dzięki udziałowi w projekcie uczniowie kształtowali postawę aktywnego zaangażowania społecznego i obywatelskiego. Rozwinęli również umiejętności współpracy i radzenia sobie z emocjami. Każdy uczeń otrzymał dyplom ukończenia projektu, wychowawczyni certyfikat a pani dyrektor list gratulacyjny.

Aktualności

Nawigacja wpisu

Previous Post: Podsumowanie projektu zrealizowanego w ramach akcji PAH „Oszczędzanie wody to za mało”
Next Post: Podsumowanie pracy Szkolnego Koła Wolontariatu „Złote Serca” w roku szkolnym 2021/2022. To był pracowity rok!

Archiwum

  • maj 2025 (2)
  • kwiecień 2025 (9)
  • marzec 2025 (36)
  • luty 2025 (26)
  • styczeń 2025 (16)
  • grudzień 2024 (26)
  • listopad 2024 (23)
  • październik 2024 (19)
  • wrzesień 2024 (11)
  • sierpień 2024 (2)
  • lipiec 2024 (2)
  • czerwiec 2024 (5)
  • maj 2024 (7)
  • kwiecień 2024 (9)
  • marzec 2024 (13)
  • luty 2024 (4)
  • styczeń 2024 (8)
  • grudzień 2023 (12)
  • listopad 2023 (21)
  • październik 2023 (11)
  • wrzesień 2023 (10)
  • lipiec 2023 (2)
  • czerwiec 2023 (8)
  • maj 2023 (7)
  • kwiecień 2023 (6)
  • marzec 2023 (14)
  • luty 2023 (17)
  • styczeń 2023 (5)
  • grudzień 2022 (13)
  • listopad 2022 (29)
  • październik 2022 (9)
  • wrzesień 2022 (7)
  • sierpień 2022 (3)
  • lipiec 2022 (7)
  • czerwiec 2022 (15)
  • maj 2022 (19)
  • kwiecień 2022 (22)
  • marzec 2022 (17)
  • luty 2022 (16)
  • styczeń 2022 (24)
  • grudzień 2021 (7)
  • listopad 2021 (7)
  • październik 2021 (6)
  • wrzesień 2021 (3)
  • sierpień 2021 (2)
  • czerwiec 2021 (3)

Copyright © 2021 uNBEx

Powered by PressBook WordPress theme