Skip to content
  • Kontakt
  • BIP
  • RODO
Szkoła Podstawowa w Hedwiżynie

Szkoła Podstawowa w Hedwiżynie

  • Szkoła
    • STATUT SZKOŁY
    • Standardy Ochrony Małoletnich w Szkole Podstawowej w Hedwiżynie
    • Procedury bezpieczeństwa w szkole
    • Program profilaktyczno-wychowawczy
    • Programy
    • Realizowane projekty
    • Innowacje pedagogiczne
    • Rekomendacje Ministra Edukacji Narodowej
    • Bezpieczeństwo uczniów
    • Nauczanie zdalne
    • Grono pedagogiczne
    • Kalendarz imprez szkolnych
    • Konsultacje nauczycieli
    • Konkursy i zawody
    • Zajęcia pozalekcyjne
    • Formularze i wnioski
    • Deklaracja Dostępności
  • Dla uczniów
    • SZKOLNY RZECZNIK PRAW UCZNIA
    • Biblioteka szkolna
    • Świetlica szkolna
    • ARTETERAPIA
    • Sylwetki absolwentów
    • Przydatne strony
  • Przedszkole
    • Z życia Przedszkola 2024/2025
    • Z życia Przedszkola 2022/2023
    • Innowacja pedagogiczna
    • Koncepcja metody Marii Montessori
    • Międzynarodowy Program Powszechnej Dwujęzyczności „Dwujęzyczne Dzieci” / „Bilingual Future”
  • Sekretariat
  • Wolontariat „Złote serca”
  • Programy rządowe
    • Laboratoria Przyszłości
    • Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa – Oddziały Przedszkolne
    • Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa- Szkoła Podstawowa
    • Aktywna tablica
    • Przędsięwzięcie Ministra Edukacji i Nauki „Poznaj Polskę”
  • Psycholog Szkolny
  • Toggle search form

Realizowane projekty

Czy łatwo ptakom i zwierzętom przetrwać zimę?Pobierz
Szkolny Projekt Edukacyjny „Lokalny Patriota” -2022/2023Pobierz

W roku szkolnym 2024/2025 przedszkolaki oraz uczniowie naszej szkoły biorą udział w II edycji Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego pt. „KREATYWNE DNI NIETYPOWE”. 

 Celem projektu jest innowacyjne podejście do przygotowywania formy zajęć, uatrakcyjnienie pracy z dziećmi, zaangażowanie dzieci we wspólne przygotowania ciekawych i nietypowych zajęć oraz zabawną formę świętowania. Obchodząc różne nietypowe święta rozwijamy u dzieci kreatywność ale także empatię, szacunek wobec otoczenia, uwrażliwiamy dzieci na różne potrzeby zwierząt a także wzmacniamy w nich samych poczucie własnej wartości. Dzieci mają możliwość otworzyć się na nowe możliwości wyrazu, opanowania stanów emocjonalnych poprzez kreatywne ćwiczenia, poczucie przynależności do grupy, śmiech i dobrą zabawę.

   W II edycji projektu Kreatywnych Dni Nietypowych będą realizowane dni według czterech modułów, minimum po trzy z każdego z nich :

  • I moduł: Sportowe Dni Nietypowe
  • II moduł: Empatyczne Dni Nietypowe
  • III moduł: Zawodowe Dni Nietypowe
  • IV moduł: Bajkowe Dni Nietypowe
Regulamin Ogólopolskiego nprojektu edukacyjnego KREATYWNE DNI NIETYPOWE.pdf · wersja 1Pobierz

W roku szkolnym 2024/2025 przedszkolaki oraz uczniowie klas 1-3 biorą udział w II edycji Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Kreatywna Matematyka”

Głównym celem Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Kreatywna Matematyka” jest innowacyjne i pomysłowe podejście do edukacji matematycznej poprzez wielozmysłowe poznawanie świata liczb, figur geometrycznych, działań oraz zagadnień matematycznych.

Najmłodsi uczniowie mają możliwość  rozwijania kluczowych kompetencji matematycznych, sensoryczną naukę matematyki, rozbudzania kreatywności i twórczego myślenia w realizacji działań.  Uczniowie będą zwracali uwagę na występowanie i stosowanie matematyki w życiu codziennym. Rozwijanie zdolności i zainteresowań matematycznych, usystematyzowanie wiadomości z zakresu edukacji matematycznej, aktywizacja i integracja grupy oraz kształtowanie samooceny ucznia oraz wzmacnianie poczucia własnej wartości wpłynie korzystnie na ogólny rozwój dzieci oraz „zaprzyjaźnienie się” z królową nauk – Matematyką.

Zadania :

Październik – Twórcza matematyka

Listopad – Matematyka w sztuce

Grudzień – Matematyka od kuchni

Styczeń – Matematyka na wesoło

Luty – Sensoryczna matematyka

Marzec – Matematyka na sportowo

Kwiecień – Matematyka jest wszędzie

Maj – Matematyczny powrót do przeszłości

Regulamin Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego Kreatywna Matematyka 2024_2025 (1)Pobierz

W roku szkolnym 2024/2025 przedszkolaki oraz uczniowie z klas 1-3 biorą udział w VI edycji Międzynarodowego Projektu Czytelniczego „Magiczna Moc Bajek”

„Dawno, dawno temu, za siedmioma górami za siedmioma lasami…” – zapewne wszyscy pamiętamy te słowa, napawające radością i ciekawością, za nimi, bowiem zawsze kryła się fascynująca opowieść. Niezmiennie wiadomo, iż bajki były od zawsze sposobem na przekazywanie dzieciom wiedzy i zasad moralnych. Wspólne czytanie bajek z dorosłymi wywiera duży wpływ na rozwój małego człowieka. Bajki pomagają dziecku poznawać i nazywać własne emocje oraz podpowiadać sposoby radzenia sobie z nimi. Odpowiednio dobrana literatura dziecięca wzbogaca wiedzę, rozwija intelekt, jest źródłem rozrywki i zabawy.

Mądre książki są też nośnikami ważnych uniwersalnych wartości moralnych. Potrzeba kontaktu z książką nie powstaje u dziecka spontanicznie, stąd musi ją wzbudzić nauczyciel lub rodzic w procesie wychowania. Dlatego jednym z zadań szkoły jest m.in. rozbudzenie zainteresowań czytelniczych. Poprzez utożsamienie się z bohaterem, dzieci są w stanie przepracować różne, trudne dla siebie sytuacje, poradzić sobie z przykrymi emocjami. Nabywają nowych umiejętności społecznych i emocjonalnych, łatwiej im identyfikować swoje przeżycia. Czytanie uczy odróżniania dobra od zła, dostarcza pozytywnych wzorców, wpływa na rozwój uczuć i zachęca do refleksji nad konsekwencjami własnych słów i czynów.

„Czym chleb dla ciała tym, baśń dla duszy” – tymi słowami można podsumować rolę baśni w wychowaniu dziecka. Dzięki czytaniu odpowiedniej literatury dziecko staje się lepsze, bogatsze wewnętrznie, pragnie, aby zawsze tryumfowało dobro i sprawiedliwość. Dzięki bajkom i baśniom dziecko zaspokaja swoje potrzeby psychiczne – poczucie, że jest kochane, akceptowane i bezpieczne. Bajki i baśnie dają mu wsparcie, poczucie siły i nadzieję. 

Głównym celem Projektu jest promowanie wśród dzieci czytania bajek i baśni jako sposobu na ich rozwój, kształcenie, zdobywanie wiedzy i wychowanie szczęśliwego człowieka oraz kształtowanie postaw społecznych u dzieci wobec osób z niepełnosprawnością.

Moduły projektu:

„SZANUJĘ DRUGIEGO CZŁOWIEKA”

„PRAWDZIWY PRZYJACIEL”

„CZY INNY ZNACZY GORSZY?”

„JESTEŚMY RAZEM POMAGAMY SOBIE WZAJEMNIE” RÓŻNE RODZAJE NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI

„ŚLADAMI PRZESZŁOŚCI” TROPEM TRADYCJI RODZINNYCH, REGIONALNYCH I KULTURY LUDOWEJ

„ŻYCZLIWOŚĆ SIĘ OPŁACA!” 

„MALI STRAŻNICY PRZYRODY”

„POLSKA, TO TAKA KRAINA, KTÓRA SIĘ W SERCU ZACZYNA…”  RODZINA I PATRIOTYZM

Międzynarodowy-Projekt-Czytelniczy-MAGICZNA-MOC-BAJEK-_-REGULAMIN_2024-2025 -IV EDYCJAPobierz

W roku szkolnym 2024/2025 przedszkolaki z oddziału 5-6 latków oraz uczniowie klas 1-6 biorą udział w III edycji Ogólnopolskiego Projektu Katechetycznego „W domu, w przedszkolu, w szkole z Bogiem”.

Celem projektu jest odkrywanie tajemnicy osobowego Boga objawiającego ludziom swoją miłość, ukazanie Jezusa Chrystusa-Syna Bożego zrodzonego z Maryi, wprowadzanie w historię zbawienia oraz jej aktualizacja w roku liturgicznym i życiu człowieka, kształtowanie miłości do Boga i opartej na niej relacji z ludźmi, pogłębianie rozumienia znaczenia sakramentów świętych dla życia chrześcijanina, wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego, rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych, wychowanie w duchu wartości, takich jak: dobro, piękno, altruizm, patriotyzm, kształtowanie poczucia przynależności do kraju, regionu, zapoznanie z ich tradycjami i historią w sposób dostępny dziecku.
Zadania projektowe:
„Różańcem oplatamy kulę ziemską
„Odkrywamy piękno stworzenia”
„Ze świętymi za pan brat”
„Pomożemy, bo możemy”
„Radosne oczekiwanie na życie”
„Szopka Bożonarodzeniowa w moim domu”
„W podziękowaniu za dar i świadectwo wiary”
„Poznajemy Pismo Święte”
„Dekalog w obrazie”
„Kolejne ćwierćwiecze w historii Kościoła- roku jubileuszowy 2025”
„Krzyż znakiem miłości i wiary”
„Rekolekcje przeżywamy, w kościele się spotykamy”
„Alleluja! Jezus żyje!- radosny MMS z nieba”
„Ze Świętą Siostrą Faustyną odkrywamy tajemnicę Bożego Miłosierdzia”
„Duchu Święty zgłoś się z Tobą będzie prościej”
„Poznajemy miejsca święte”
„Sukienka z dobrych uczynków utkana”.

W domu, w przedszkolu, w szkole z Bogiem- Regulamin- 2024-2025Pobierz

W roku szkolnym 2024/2025 uczniowie klas 7-8 biorą udział w III edycji Ogólnopolskiego Projektu Katechetycznego „W dorosłe życie z Bogiem”.

Celem projektu jest pomoc w odkrywaniu obecności Boga i znaczenia wiary dla pełni życia człowieka, wprowadzanie w historię zbawienia oraz jej aktualizacja w roku liturgicznym i życiu człowieka, pogłębianie rozumienia znaczenia sakramentów świętych dla życia chrześcijanina, wspomaganie w osiąganiu dojrzałości w wierze, kształtowanie tożsamości eklezjalnej, wychowywanie do identyfikacji i odpowiedzialności za wspólnotę, wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego, rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych, ukazanie sensu życia jako podstawowej potrzeby człowieka, wspomaganie ucznia w zdobywaniu umiejętności analizy i interpretacji historii zbawienia Starego i Nowego Testamentu, odkrywanie związków życia codziennego ze zobowiązaniami wynikającymi z przyjętego sakramentu  chrztu świętego, wprowadzenie do pełnego udziału we Mszy św. i adoracji, dążenie do zgodności postaw z deklarowaną wiarą, pomoc w odkrywaniu miejsca i zadań w Kościele oraz kształtowanie hierarchii wartości w oparciu o Boże Objawienie.

ZADANIA PROJEKTOWE 

„Na obraz Boży Go stworzył” 

 „Bł. Chiara Badano- przewodniczka na drodze chrześcijańskiej nadziei”

 „Nasze miejsce do modlitwy”

 „Modlitwa- nasza troska o wspólnotę Kościoła”

 „Św. Jan Paweł II. Ewangelia starości i cierpienia”

 „Młody chrześcijanin we współczesnym świecie online”

 „Pismo Święte czytane i rozumiane”

„Radość dawania- z serca do serca”

 „Rok jubileuszowy- dar i dziękczynienie”

 „Krzyż- symbol miłości, wiary i wolności”

 „Misterium przejścia- Triduum Paschalne”

 „Mała Encyklopedia Eucharystii”

„Wspólnie adorujemy Najświętszy Sakrament”

 „Poznajemy miejsca święte”

W DOROSŁE ŻYCIE Z BOGIEM- REGULAMIN- 2024Pobierz

Copyright © 2021 uNBEx

Powered by PressBook WordPress theme