W roku szkolnym 2024/2025 przedszkolaki oraz uczniowie naszej szkoły biorą udział w II edycji Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego pt. „KREATYWNE DNI NIETYPOWE”.
Celem projektu jest innowacyjne podejście do przygotowywania formy zajęć, uatrakcyjnienie pracy z dziećmi, zaangażowanie dzieci we wspólne przygotowania ciekawych i nietypowych zajęć oraz zabawną formę świętowania. Obchodząc różne nietypowe święta rozwijamy u dzieci kreatywność ale także empatię, szacunek wobec otoczenia, uwrażliwiamy dzieci na różne potrzeby zwierząt a także wzmacniamy w nich samych poczucie własnej wartości. Dzieci mają możliwość otworzyć się na nowe możliwości wyrazu, opanowania stanów emocjonalnych poprzez kreatywne ćwiczenia, poczucie przynależności do grupy, śmiech i dobrą zabawę.
W II edycji projektu Kreatywnych Dni Nietypowych będą realizowane dni według czterech modułów, minimum po trzy z każdego z nich :
- I moduł: Sportowe Dni Nietypowe
- II moduł: Empatyczne Dni Nietypowe
- III moduł: Zawodowe Dni Nietypowe
- IV moduł: Bajkowe Dni Nietypowe
W roku szkolnym 2024/2025 przedszkolaki oraz uczniowie klas 1-3 biorą udział w II edycji Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Kreatywna Matematyka”
Głównym celem Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Kreatywna Matematyka” jest innowacyjne i pomysłowe podejście do edukacji matematycznej poprzez wielozmysłowe poznawanie świata liczb, figur geometrycznych, działań oraz zagadnień matematycznych.
Najmłodsi uczniowie mają możliwość rozwijania kluczowych kompetencji matematycznych, sensoryczną naukę matematyki, rozbudzania kreatywności i twórczego myślenia w realizacji działań. Uczniowie będą zwracali uwagę na występowanie i stosowanie matematyki w życiu codziennym. Rozwijanie zdolności i zainteresowań matematycznych, usystematyzowanie wiadomości z zakresu edukacji matematycznej, aktywizacja i integracja grupy oraz kształtowanie samooceny ucznia oraz wzmacnianie poczucia własnej wartości wpłynie korzystnie na ogólny rozwój dzieci oraz „zaprzyjaźnienie się” z królową nauk – Matematyką.
Zadania :
Październik – Twórcza matematyka
Listopad – Matematyka w sztuce
Grudzień – Matematyka od kuchni
Styczeń – Matematyka na wesoło
Luty – Sensoryczna matematyka
Marzec – Matematyka na sportowo
Kwiecień – Matematyka jest wszędzie
Maj – Matematyczny powrót do przeszłości
W roku szkolnym 2024/2025 przedszkolaki oraz uczniowie z klas 1-3 biorą udział w VI edycji Międzynarodowego Projektu Czytelniczego „Magiczna Moc Bajek”
„Dawno, dawno temu, za siedmioma górami za siedmioma lasami…” – zapewne wszyscy pamiętamy te słowa, napawające radością i ciekawością, za nimi, bowiem zawsze kryła się fascynująca opowieść. Niezmiennie wiadomo, iż bajki były od zawsze sposobem na przekazywanie dzieciom wiedzy i zasad moralnych. Wspólne czytanie bajek z dorosłymi wywiera duży wpływ na rozwój małego człowieka. Bajki pomagają dziecku poznawać i nazywać własne emocje oraz podpowiadać sposoby radzenia sobie z nimi. Odpowiednio dobrana literatura dziecięca wzbogaca wiedzę, rozwija intelekt, jest źródłem rozrywki i zabawy.
Mądre książki są też nośnikami ważnych uniwersalnych wartości moralnych. Potrzeba kontaktu z książką nie powstaje u dziecka spontanicznie, stąd musi ją wzbudzić nauczyciel lub rodzic w procesie wychowania. Dlatego jednym z zadań szkoły jest m.in. rozbudzenie zainteresowań czytelniczych. Poprzez utożsamienie się z bohaterem, dzieci są w stanie przepracować różne, trudne dla siebie sytuacje, poradzić sobie z przykrymi emocjami. Nabywają nowych umiejętności społecznych i emocjonalnych, łatwiej im identyfikować swoje przeżycia. Czytanie uczy odróżniania dobra od zła, dostarcza pozytywnych wzorców, wpływa na rozwój uczuć i zachęca do refleksji nad konsekwencjami własnych słów i czynów.
„Czym chleb dla ciała tym, baśń dla duszy” – tymi słowami można podsumować rolę baśni w wychowaniu dziecka. Dzięki czytaniu odpowiedniej literatury dziecko staje się lepsze, bogatsze wewnętrznie, pragnie, aby zawsze tryumfowało dobro i sprawiedliwość. Dzięki bajkom i baśniom dziecko zaspokaja swoje potrzeby psychiczne – poczucie, że jest kochane, akceptowane i bezpieczne. Bajki i baśnie dają mu wsparcie, poczucie siły i nadzieję.
Głównym celem Projektu jest promowanie wśród dzieci czytania bajek i baśni jako sposobu na ich rozwój, kształcenie, zdobywanie wiedzy i wychowanie szczęśliwego człowieka oraz kształtowanie postaw społecznych u dzieci wobec osób z niepełnosprawnością.
Moduły projektu:
„SZANUJĘ DRUGIEGO CZŁOWIEKA”
„PRAWDZIWY PRZYJACIEL”
„CZY INNY ZNACZY GORSZY?”
„JESTEŚMY RAZEM POMAGAMY SOBIE WZAJEMNIE” RÓŻNE RODZAJE NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI
„ŚLADAMI PRZESZŁOŚCI” TROPEM TRADYCJI RODZINNYCH, REGIONALNYCH I KULTURY LUDOWEJ
„ŻYCZLIWOŚĆ SIĘ OPŁACA!”
„MALI STRAŻNICY PRZYRODY”
„POLSKA, TO TAKA KRAINA, KTÓRA SIĘ W SERCU ZACZYNA…” RODZINA I PATRIOTYZM
W roku szkolnym 2024/2025 przedszkolaki z oddziału 5-6 latków oraz uczniowie klas 1-6 biorą udział w III edycji Ogólnopolskiego Projektu Katechetycznego „W domu, w przedszkolu, w szkole z Bogiem”.
Celem projektu jest odkrywanie tajemnicy osobowego Boga objawiającego ludziom swoją miłość, ukazanie Jezusa Chrystusa-Syna Bożego zrodzonego z Maryi, wprowadzanie w historię zbawienia oraz jej aktualizacja w roku liturgicznym i życiu człowieka, kształtowanie miłości do Boga i opartej na niej relacji z ludźmi, pogłębianie rozumienia znaczenia sakramentów świętych dla życia chrześcijanina, wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego, rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych, wychowanie w duchu wartości, takich jak: dobro, piękno, altruizm, patriotyzm, kształtowanie poczucia przynależności do kraju, regionu, zapoznanie z ich tradycjami i historią w sposób dostępny dziecku.
Zadania projektowe:
„Różańcem oplatamy kulę ziemską
„Odkrywamy piękno stworzenia”
„Ze świętymi za pan brat”
„Pomożemy, bo możemy”
„Radosne oczekiwanie na życie”
„Szopka Bożonarodzeniowa w moim domu”
„W podziękowaniu za dar i świadectwo wiary”
„Poznajemy Pismo Święte”
„Dekalog w obrazie”
„Kolejne ćwierćwiecze w historii Kościoła- roku jubileuszowy 2025”
„Krzyż znakiem miłości i wiary”
„Rekolekcje przeżywamy, w kościele się spotykamy”
„Alleluja! Jezus żyje!- radosny MMS z nieba”
„Ze Świętą Siostrą Faustyną odkrywamy tajemnicę Bożego Miłosierdzia”
„Duchu Święty zgłoś się z Tobą będzie prościej”
„Poznajemy miejsca święte”
„Sukienka z dobrych uczynków utkana”.
W roku szkolnym 2024/2025 uczniowie klas 7-8 biorą udział w III edycji Ogólnopolskiego Projektu Katechetycznego „W dorosłe życie z Bogiem”.
Celem projektu jest pomoc w odkrywaniu obecności Boga i znaczenia wiary dla pełni życia człowieka, wprowadzanie w historię zbawienia oraz jej aktualizacja w roku liturgicznym i życiu człowieka, pogłębianie rozumienia znaczenia sakramentów świętych dla życia chrześcijanina, wspomaganie w osiąganiu dojrzałości w wierze, kształtowanie tożsamości eklezjalnej, wychowywanie do identyfikacji i odpowiedzialności za wspólnotę, wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego, rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych, ukazanie sensu życia jako podstawowej potrzeby człowieka, wspomaganie ucznia w zdobywaniu umiejętności analizy i interpretacji historii zbawienia Starego i Nowego Testamentu, odkrywanie związków życia codziennego ze zobowiązaniami wynikającymi z przyjętego sakramentu chrztu świętego, wprowadzenie do pełnego udziału we Mszy św. i adoracji, dążenie do zgodności postaw z deklarowaną wiarą, pomoc w odkrywaniu miejsca i zadań w Kościele oraz kształtowanie hierarchii wartości w oparciu o Boże Objawienie.
ZADANIA PROJEKTOWE
„Na obraz Boży Go stworzył”
„Bł. Chiara Badano- przewodniczka na drodze chrześcijańskiej nadziei”
„Nasze miejsce do modlitwy”
„Modlitwa- nasza troska o wspólnotę Kościoła”
„Św. Jan Paweł II. Ewangelia starości i cierpienia”
„Młody chrześcijanin we współczesnym świecie online”
„Pismo Święte czytane i rozumiane”
„Radość dawania- z serca do serca”
„Rok jubileuszowy- dar i dziękczynienie”
„Krzyż- symbol miłości, wiary i wolności”
„Misterium przejścia- Triduum Paschalne”
„Mała Encyklopedia Eucharystii”
„Wspólnie adorujemy Najświętszy Sakrament”
„Poznajemy miejsca święte”