Kształtowanie postawy twórczej uczniów jest jednym z kluczowych zadań na lekcjach języka polskiego. Realizując ten postulat, stosowaliśmy różnorodne metody, techniki i środki dydaktyczne umożliwiające rozwijanie zdolności i predyspozycji twórczych naszych uczniów. Połączenie wiedzy, wyobraźni i twórczego myślenia pozwoliło każdemu na rozwinięcie pomysłowości oraz nabycie potrzebnych wiadomości i umiejętności w atrakcyjniejszy sposób. Poniżej prezentujemy efekty niektórych projektów, w których braliśmy udział w I semestrze.
W podróży z Małym Księciem”- projekt VIII
W ramach projektu edukacyjnego o nazwie „W podróży z Małym Księciem” uczniowie klasy ósmej wykonali planety, które odwiedził lub mógłby odwiedzić Mały Książę. Podczas tworzenia projektów mogli wykazać się kreatywnością, wiedzą o lekturze, a także bogatą wyobraźnią. Prezentując swoje prace, uczniowie opowiadali o o tym, kto ją zamieszkiwał, czym się zajmował jej mieszkaniec, co symbolizuje oraz o tym, czego dowiedział i nauczył się tam bohater jednej z ulubionych lektur.
„Domek hobbita” – projekt VI
Uczniowie klasy VI pracując metodą projektu, korzystając z bogatych opisów zawartych w powieści, przedstawili dom głównego bohatera na makiecie. W swojej prezentacji wykazali się kreatywnością, umiejętnością planowania i współpracy w grupie oraz znajomością lektury. Z wielką dokładnością odtwarzali mieszkanie Bilbo Bagginsa z uwzględnieniem korytarzy, sprzętów. Mam nadzieję, że efekty prac uczniów klasy 6 zachęcą innych do przeczytania tej pełnej przygód powieści fantasy.
„Tajemnicza szafa ”- projekt IV
Uczniowie klasy IV podczas omawiania na języku polskim lektury pt. „Opowieści z Narnii. Lew, Czarownica i stara szafa” wzięli udział w projekcie SZAFA. Zadaniem uczniów było zaprojektowanie i wykonanie niezwykłej szafy, która w magiczny sposób przenosiła bohaterów książki do innego świata. Do zadania uczniowie podeszli z wielkim zapałem i chęcią.