Uczestnicy zajęć dodatkowych „Bajkoterapia” zrealizowały III moduł projektu „Magiczna Moc bajek”.
Pierwsze zadanie „Jesteśmy razem”, w naszej szkole zorganizowane zostały obchody Międzynarodowego Dnia Osób Niepełnosprawnych, dzieci obejrzały filmy edukacyjne o różnych niepełnosprawnościach, poznały znane na całym świecie osoby nie pełnosprawne, które osiągnęły sukcesy życiowe i są inspiracją dla innych ludzi, przygotowaliśmy gazetkę ścienną, dzieci uczestniczyły w zabawach edukacyjnych. Podsumowaniem zajęć było wspólne stworzenie megaplakatu.
Zadanie drugie „Czy inny znaczy gorszy?” – na podstawie bajki „Brzydkie kaczątko” H.CH. Andersena odbyły się zajęcia tematyczne, podczas których wyjaśnialiśmy pojęcia tolerancja, akceptacja. Uczniowie próbowali odpowiedzieć na pytanie – Czy inny znaczy gorszy ?
Zadanie trzecie „Poradnik savoir– vivre wobec osób niepełnosprawnych”. Na podstawie literatury opisującej życie osób z różnymi niepełnosprawnościami stworzyliśmy swój własny poradnik savoir-vivre wobec osób niepełnosprawnych z okazji Międzynarodowego Dnia Osób Niepełnosprawnych.
Wspólnie obejrzeliśmy dobranockę z dawnych lat o Dobranocki z dawnych lat – Smerfy. Smerfy czyli małe, niebieskie stworki stworzone przez belgijskiego rysownika komiksów Peyo. Żyją w zaczarowanej wiosce, ukrytej w lesie, gdzie prowadzą spokojne życie, choć często muszą bronić się przed złym czarodziejem Gargamelem i jego kotem Klakierem. Każdy Smerf różni się od siebie – ma swoje unikalne cechy i imię np. Papa Smerf, Ważniak, Laluś czy Smerfetka. Po filmie rozmawialiśmy o jego treści i o naszych odczuciach. Zrobiliśmy karty pracy związane z bajką. Każde dziecko wykonało rysunek swojego ulubionego smerfa.
Uczniowie poznali kolejnego bohatera literackiego z Ptasiej bandy Pana Poety – „Wróbel co oćwierkał sąsiadów”. Na podstawie dzieła literackiego odbyła się rozmowa z dziećmi prowadząca do odpowiedzi na pytanie: Dlaczego powinniśmy tolerować innych? Wspólnie bawiliśmy się w ptasie stado.
































