Skip to content
  • Kontakt
  • BIP
  • RODO
  • Deklaracja Dostępności
Szkoła Podstawowa w Hedwiżynie

Szkoła Podstawowa w Hedwiżynie

  • Strona główna
    • STATUT SZKOŁY
    • Standardy Ochrony Małoletnich w Szkole Podstawowej w Hedwiżynie
    • Program profilaktyczno-wychowawczy
    • Bezpieczeństwo uczniów
    • Procedury bezpieczeństwa w szkole
    • Grono pedagogiczne
    • Rekomendacje Ministra Edukacji Narodowej
    • Kalendarz imprez szkolnych
    • DZIAŁANIA NA ROK SZKOLNY 2025-2026
    • Programy
    • Realizowane projekty
    • Innowacje pedagogiczne
    • Konkursy i zawody
    • Formularze i wnioski
    • Zajęcia pozalekcyjne
    • Sylwetki absolwentów
    • Nauczanie zdalne
  • Dla uczniów
    • Biblioteka szkolna
    • Świetlica szkolna
    • W naszej świetlicy 2025/2026
    • Zabawy z matematyką 2025/2026
    • Arteterapia 2025/2026
    • ARTETERAPIA 2024/2025
    • Przydatne strony
  • Przedszkole
    • Z życia Przedszkola 2024/2025
    • Z życia przedszkola 2025/2026
    • Z życia Przedszkola 2022/2023
    • Międzynarodowy Program Powszechnej Dwujęzyczności „Dwujęzyczne Dzieci” / „Bilingual Future”
  • Psycholog Szkolny
  • SZKOLNY RZECZNIK PRAW UCZNIA
  • Wolontariat „Złote serca”
  • Sekretariat
  • Programy rządowe
    • Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa – Oddziały przedszkolne
    • Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa – Szkoła podstawowa
    • Przędsięwzięcie Ministra Edukacji i Nauki „Poznaj Polskę”
  • Laboratoria Przyszłości
  • Aktywna tablica
  • Mediacje
  • Logopedia
  • Toggle search form

Międzynarodowy Projekt Czytelniczy „Magiczna Moc Bajek” – moduł III „MOŻNA RÓŻNIĆ SIĘ POZYTYWNIE”.

Posted on 18 grudnia 202518 grudnia 2025 By Renata Zań

Uczestnicy zajęć dodatkowych „Bajkoterapia”  zrealizowały III moduł projektu „Magiczna Moc bajek”.

Pierwsze zadanie „Jesteśmy razem”, w naszej szkole zorganizowane zostały  obchody Międzynarodowego Dnia Osób Niepełnosprawnych, dzieci obejrzały filmy edukacyjne o różnych niepełnosprawnościach, poznały znane na całym świecie osoby nie pełnosprawne, które osiągnęły sukcesy życiowe i są inspiracją dla innych ludzi, przygotowaliśmy gazetkę ścienną, dzieci uczestniczyły w zabawach edukacyjnych. Podsumowaniem zajęć było wspólne stworzenie megaplakatu.

Zadanie drugie „Czy inny znaczy gorszy?” – na podstawie bajki „Brzydkie kaczątko” H.CH. Andersena odbyły się zajęcia tematyczne, podczas których wyjaśnialiśmy pojęcia tolerancja, akceptacja. Uczniowie próbowali odpowiedzieć na pytanie – Czy inny znaczy gorszy ?

Zadanie trzecie „Poradnik savoir– vivre wobec osób niepełnosprawnych”. Na podstawie literatury opisującej życie osób z różnymi niepełnosprawnościami stworzyliśmy swój własny poradnik savoir-vivre wobec osób niepełnosprawnych z okazji Międzynarodowego Dnia Osób Niepełnosprawnych. 

Wspólnie obejrzeliśmy dobranockę z dawnych lat o Dobranocki z dawnych lat – Smerfy.  Smerfy czyli małe, niebieskie stworki stworzone przez belgijskiego rysownika komiksów Peyo. Żyją w zaczarowanej wiosce, ukrytej w lesie, gdzie prowadzą spokojne życie, choć często muszą bronić się przed złym czarodziejem Gargamelem i jego kotem Klakierem. Każdy Smerf różni się od siebie – ma swoje unikalne cechy i imię np. Papa Smerf, Ważniak, Laluś czy Smerfetka. Po filmie rozmawialiśmy o jego treści i o naszych odczuciach. Zrobiliśmy karty pracy związane z bajką. Każde dziecko wykonało rysunek swojego ulubionego smerfa.

Uczniowie poznali kolejnego bohatera literackiego z Ptasiej bandy Pana Poety –  „Wróbel co oćwierkał sąsiadów”. Na podstawie dzieła literackiego odbyła się rozmowa z dziećmi prowadząca do odpowiedzi na pytanie: Dlaczego powinniśmy tolerować innych? Wspólnie bawiliśmy się w ptasie stado.

Aktualności, W naszej świetlicy 2025/2026

Nawigacja wpisu

Previous Post: Ogólnopolski Projekt Edukacyjny dla podopiecznych świetlic szkolnych „ŚWIETLICA NA MEDAL” –moduł III
Next Post: Gramy w świąteczne gry planszowe

Wspieraj nas bezpłatnie przy okazji zakupów online

Archiwum

  • grudzień 2025 (20)
  • listopad 2025 (37)
  • październik 2025 (25)
  • wrzesień 2025 (15)
  • sierpień 2025 (4)
  • lipiec 2025 (6)
  • czerwiec 2025 (37)
  • maj 2025 (13)
  • kwiecień 2025 (11)
  • marzec 2025 (36)
  • luty 2025 (26)
  • styczeń 2025 (16)
  • grudzień 2024 (26)
  • listopad 2024 (23)
  • październik 2024 (19)
  • wrzesień 2024 (11)
  • sierpień 2024 (2)
  • lipiec 2024 (2)
  • czerwiec 2024 (5)
  • maj 2024 (7)
  • kwiecień 2024 (9)
  • marzec 2024 (13)
  • luty 2024 (4)
  • styczeń 2024 (8)
  • grudzień 2023 (12)
  • listopad 2023 (21)
  • październik 2023 (11)
  • wrzesień 2023 (10)
  • lipiec 2023 (2)
  • czerwiec 2023 (8)
  • maj 2023 (7)
  • kwiecień 2023 (6)
  • marzec 2023 (14)
  • luty 2023 (17)
  • styczeń 2023 (5)
  • grudzień 2022 (13)
  • listopad 2022 (29)
  • październik 2022 (9)
  • wrzesień 2022 (7)
  • sierpień 2022 (3)
  • lipiec 2022 (7)
  • czerwiec 2022 (15)
  • maj 2022 (19)
  • kwiecień 2022 (22)
  • marzec 2022 (17)
  • luty 2022 (16)
  • styczeń 2022 (24)
  • grudzień 2021 (7)
  • listopad 2021 (7)
  • październik 2021 (6)
  • wrzesień 2021 (3)
  • sierpień 2021 (2)
  • czerwiec 2021 (3)

Copyright © 2021 uNBEx

Powered by PressBook WordPress theme