Skip to content
  • Kontakt
  • BIP
  • RODO
  • Deklaracja Dostępności
Szkoła Podstawowa w Hedwiżynie

Szkoła Podstawowa w Hedwiżynie

  • Strona główna
    • STATUT SZKOŁY
    • Standardy Ochrony Małoletnich w Szkole Podstawowej w Hedwiżynie
    • Program profilaktyczno-wychowawczy
    • Bezpieczeństwo uczniów
    • Procedury bezpieczeństwa w szkole
    • Grono pedagogiczne
    • Rekomendacje Ministra Edukacji Narodowej
    • Kalendarz imprez szkolnych
    • DZIAŁANIA NA ROK SZKOLNY 2025-2026
    • Programy
    • Realizowane projekty
    • Innowacje pedagogiczne
    • Konkursy i zawody
    • Formularze i wnioski
    • Zajęcia pozalekcyjne
    • Sylwetki absolwentów
    • Nauczanie zdalne
  • Dla uczniów
    • Biblioteka szkolna
    • Świetlica szkolna
    • W naszej świetlicy 2025/2026
    • Zabawy z matematyką 2025/2026
    • Arteterapia 2025/2026
    • ARTETERAPIA 2024/2025
    • Przydatne strony
  • Przedszkole
    • Z życia Przedszkola 2024/2025
    • Z życia przedszkola 2025/2026
    • Z życia Przedszkola 2022/2023
    • Międzynarodowy Program Powszechnej Dwujęzyczności „Dwujęzyczne Dzieci” / „Bilingual Future”
  • Psycholog Szkolny
  • SZKOLNY RZECZNIK PRAW UCZNIA
  • Wolontariat „Złote serca”
  • Sekretariat
  • Programy rządowe
    • Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa – Oddziały przedszkolne
    • Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa – Szkoła podstawowa
    • Przędsięwzięcie Ministra Edukacji i Nauki „Poznaj Polskę”
  • Laboratoria Przyszłości
  • Aktywna tablica
  • Mediacje
  • Logopedia
  • Toggle search form

Międzynarodowy Projekt Czytelniczy „Magiczna Moc Bajek” – moduł II

Posted on 15 grudnia 202515 grudnia 2025 By Renata Zań

Dzieci zrealizowały zadania z modułu II „Szacunek i kultura to moja natura”

Pierwsze zadanie „Chciałem się tylko upewnić, że jesteś” – Oddanie i wierność to cechy szczególnie wyróżniające najwierniejszego przyjaciela człowieka – psa.  Dzieci wysłuchały fragmentów książki Barbary Gawryluk pt. Dżok. Legenda o psiej wierności. Rozmowa z dziećmi o oddaniu, wierności i odpowiedzialności na podstawie literatury.

Zadanie drugie „Swoje prawa mamy i je dobrze znamy!”  – odbyły się zajęcia warsztatowe dla dzieci w oparciu o Konwencję o Prawach Dziecka i wiersz M. Brykczyńskiego „Prawa Dziecka” . Dzieci włączyły się w szkolne obchody praw dziecka i przygotowały plakaty.

Zadanie trzecie „Grzeczne słowa czarują świat, tak działa uprzejmości kwiat!” – Dzień Życzliwości – odbyły się zajęcia warsztatowe dla dzieci. Uczestnicy zajęć przygotowali w świetlicy „Drzewko życzliwości, na którym umieszczali swoje dobre uczynki. Dzieci włączyły się także w szkolne obchody Dnia życzliwości i napisały pozdrowienia i miłe słowa do swoich kolegów i koleżanek oraz nauczycieli.

Zadanie czwarte „Pełna miska, ciepły koc, pomóc zwierzakowi – to jest moc!” – dzieci włączyły się w zorganizowaną przez szkolne koło wolontariatu zbiórkę karmy dla bezdomnych kotów, która została przekazana opiekunowi zwierząt.

Wszystkie dzieci biorące udział w projekcie obejrzały Dobranocki z dawnych lat „ Mały Pingwin Pik-Pok”.  Bohater książki Adama Bahdaja pt. Mały pingwin Pik-Pok, którego historie zostały przeniesione na ekran jako animacja lalkowa w Studio Małych Form Filmowych w Łodzi. Głównym postacią dobranocki jest pingwinek, który jest znudzony ciągłym przebywaniem na Wyspie Śnieżnych Burz i postanawia zwiedzić świat, który dzięki swoim podróżom rozumie coraz lepiej. Na podsumowanie dzieci wykonały pracę plastyczną – Dalsze przygody Dżok’a.

Wszystkie dzieci biorące udział w projekcie wysłuchały opowiadania Pana Poety z serii Ptasia banda – „Paw, co ogon miał z przyjaźni”. Po wysłuchaniu literatury odbyła się rozmowa z dziećmi nakierowana za przekaz, że gest przyjacielskiej pomocy nie musi być wielkim gestem. Wystarczy drobna uczynność wobec osoby będącej w potrzebie, a może to w znacznym stopniu zmienić jej świat. Na podsumowanie dzieci wykonały pracę plastyczną „Paw”

Aktualności, W naszej świetlicy 2025/2026

Nawigacja wpisu

Previous Post: Uroczysta Gala podsumowująca Projekt „Młodzi Mają Moc”
Next Post: „Kreatywna Matematyka” MODUŁ III – Sensoryczna matematyka

Wspieraj nas bezpłatnie przy okazji zakupów online

Archiwum

  • grudzień 2025 (15)
  • listopad 2025 (37)
  • październik 2025 (25)
  • wrzesień 2025 (15)
  • sierpień 2025 (4)
  • lipiec 2025 (6)
  • czerwiec 2025 (37)
  • maj 2025 (13)
  • kwiecień 2025 (11)
  • marzec 2025 (36)
  • luty 2025 (26)
  • styczeń 2025 (16)
  • grudzień 2024 (26)
  • listopad 2024 (23)
  • październik 2024 (19)
  • wrzesień 2024 (11)
  • sierpień 2024 (2)
  • lipiec 2024 (2)
  • czerwiec 2024 (5)
  • maj 2024 (7)
  • kwiecień 2024 (9)
  • marzec 2024 (13)
  • luty 2024 (4)
  • styczeń 2024 (8)
  • grudzień 2023 (12)
  • listopad 2023 (21)
  • październik 2023 (11)
  • wrzesień 2023 (10)
  • lipiec 2023 (2)
  • czerwiec 2023 (8)
  • maj 2023 (7)
  • kwiecień 2023 (6)
  • marzec 2023 (14)
  • luty 2023 (17)
  • styczeń 2023 (5)
  • grudzień 2022 (13)
  • listopad 2022 (29)
  • październik 2022 (9)
  • wrzesień 2022 (7)
  • sierpień 2022 (3)
  • lipiec 2022 (7)
  • czerwiec 2022 (15)
  • maj 2022 (19)
  • kwiecień 2022 (22)
  • marzec 2022 (17)
  • luty 2022 (16)
  • styczeń 2022 (24)
  • grudzień 2021 (7)
  • listopad 2021 (7)
  • październik 2021 (6)
  • wrzesień 2021 (3)
  • sierpień 2021 (2)
  • czerwiec 2021 (3)

Copyright © 2021 uNBEx

Powered by PressBook WordPress theme