Skip to content
  • Kontakt
  • BIP
  • RODO
Szkoła Podstawowa w Hedwiżynie

Szkoła Podstawowa w Hedwiżynie

  • Szkoła
    • STATUT SZKOŁY
    • Standardy Ochrony Małoletnich w Szkole Podstawowej w Hedwiżynie
    • Procedury bezpieczeństwa w szkole
    • Program profilaktyczno-wychowawczy
    • Programy
    • Realizowane projekty
    • Innowacje pedagogiczne
    • Rekomendacje Ministra Edukacji Narodowej
    • Bezpieczeństwo uczniów
    • Nauczanie zdalne
    • Grono pedagogiczne
    • Kalendarz imprez szkolnych
    • Konsultacje nauczycieli
    • Konkursy i zawody
    • Zajęcia pozalekcyjne
    • Formularze i wnioski
    • Deklaracja Dostępności
  • Dla uczniów
    • SZKOLNY RZECZNIK PRAW UCZNIA
    • Biblioteka szkolna
    • Świetlica szkolna
    • ARTETERAPIA
    • Sylwetki absolwentów
    • Przydatne strony
  • Przedszkole
    • Z życia Przedszkola 2024/2025
    • Z życia Przedszkola 2022/2023
    • Innowacja pedagogiczna
    • Koncepcja metody Marii Montessori
    • Międzynarodowy Program Powszechnej Dwujęzyczności „Dwujęzyczne Dzieci” / „Bilingual Future”
  • Sekretariat
  • Wolontariat „Złote serca”
  • Programy rządowe
    • Laboratoria Przyszłości
    • Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa – Oddziały Przedszkolne
    • Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa- Szkoła Podstawowa
    • Aktywna tablica
    • Przędsięwzięcie Ministra Edukacji i Nauki „Poznaj Polskę”
  • Psycholog Szkolny
  • Toggle search form

Podsumowanie Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego “Kreatywna Matematyka” – edycja 2024/2025

Posted on 4 lipca 20253 sierpnia 2025 By Renata Zań

Projekt realizowany był od października 2024 do maja 2025 r. Wzięli w nim udział uczniowie z klas pierwszych wraz z wychowawcami oraz nauczycielami współorganizującymi proces kształcenia.

Głównym celem projektu było innowacyjne i pomysłowe podejście do edukacji matematycznej poprzez wielozmysłowe poznawanie świata liczb, figur geometrycznych, działań oraz zagadnień matematycznych.

Projekt składał się z 8 modułów, w związku z czym co miesiąc uczniowie realizowali jedno zadanie.

Moduł I – Twórcza matematyka

Cel: przeliczanie obiektów w dostępnym zakresie

Dzieci przypomniały sobie zapis cyfr, tworzyły cyfry z drucików kreatywnych oraz z własnego ciała. Na zakończenie każde dziecko wykonało rysunek na którym cyfry zamieniły się w najróżniejsze zwierzątka i przedmioty.

Moduł II – Matematyka w sztuce

Cel: poznanie związku między matematyką, a sztuką, wykorzystanie nowoczesnych technologii jako pomocy w nauce

Zadaniem dzieci było stworzenie abstrakcyjnych prac plastycznych z wykorzystaniem figur geometrycznych. Przed wykonaniem pracy uczniowie zapoznali się z sylwetką i dziełami Antoniego Gaudiego. Następnie uczniowie tworzy prace plastyczne wykorzystując kształty i figury geometryczne, poznali nowe techniki i wykorzystali w swoich dziełach nowe techniki plastyczne projektując i tworząc wzory, które opierają się na powtarzalnych motywach.  Część prac wykonana została za pomocą farb. Pozostałe powstały metodą mozaiki.

Moduł III – Matematyka w kuchni

Cel: praktyczne wykorzystanie umiejętności matematycznych w życiu codziennym

Zadaniem uczniów było przygotowanie pysznych geometrycznych ciasteczek oraz gofrów, przy okazji przeliczanie produktów, ich porównywanie oraz odmierzenie odpowiedniej ilości składników.

Moduł IV – Matematyka na wesoło

Cel: wspomaganie rozwoju umysłowego i myślenia logicznego

Zadania związane z tym modułem opierały się na różnych grach i zabawach matematycznych, np. Pacnij muchę, kółko-krzyżyk, Zgadnij wynik, matematyczny ślimak. Uczniowie mieli także okazję wziąć udział w Kreatywnej planszówce on Line. Podczas tej zabawy ćwiczyli także umiejętność współpracy, a także przyjmowania odpowiedniej postawy w sytuacji wygranej lub porażki.

Moduł V – Sensoryczna matematyka

Cel: zaangażowanie zmysłów do nauki matematyki

Podczas tego zadanie uczniowie mieli okazję utrwalić sobie graficzny zapis liczb. Używając różnorodnych materiałów wypełniali kontury wybranych liczb, a następnie gdy były już gotowe za pomocą dotyku próbowali je rozpoznawać.

Moduł VI – Matematyka na sportowo

Cel: kształtowanie zwinności i szybkości, wprowadzenie elementów ruchowych do zajęć

W ramach tego modułu uczniowie wzięli udział w matematycznych grach i zabawach zorganizowanych w okolicy szkoły. Podczas zabawy rozwiązywali zagadki matematyczne oraz wykonywali ćwiczenia gimnastyczne.

Moduł VII – Matematyka jest wszędzie

Cel: rozbudzanie dziecięcej aktywności i samodzielności poprzez działania z zakresu edukacji matematycznej i przyrodniczej

Dzieci z entuzjazmem poszukiwały matematycznych oznak wiosny w najbliższym otoczeniu oraz dowodów na istnienie symetrii w świecie przyrody. Za pomocą farb, różnych klocków oraz darów natury stworzyły symetryczne motyle i biedronki.

Moduł VIII – Matematyczny powrót do przeszłości

Cel: doskonalenie umiejętności rozwiązywania zadań, łamigłówek, zainteresowanie grami podwórkowymi z dawnych lat

Uczniowie wybrali się na korytarz szkolny, gdzie wzięli udział w podwórkowych grach z dawnych lat, tj. chłopek czy klasy. Dzieci poznały grę w klasy, którą bardzo polubiły. Teraz przerwy uczniowie będą spędzali doskonaląc swoje umiejętności w tej grze.

Udział w Ogólnopolskim Projekcie Kreatywna Matematyka umożliwił uczniom i przedszkolakom rozwój kluczowych kompetencji matematycznych. Poprzez realizację poszczególnych zadań mogli wykazać się kreatywnością, samodzielnością i twórczym myśleniem, dzięki czemu pozytywnie wpłynęło to na wzmocnienie poczucia własnej wartości. Projekt był także świetną okazją do aktywizacji i integracji klas oraz doskonalenia zgodnej współpracy. Wszystkie podejmowane działania miały na celu ukazanie uczniom, iż matematykę spotykamy i stosujemy w życiu codziennym, a jej nauka wcale nie musi być nudna.

Renata Zań

KM Certyfikat dla placwkiPobierz
KM Certyfikat dla nauczycielaPobierz
Aktualności

Nawigacja wpisu

Previous Post: Podsumowanie II edycji Ogólnopolskiego Projektu „Kreatywne Dni Nietypowe” w roku szkolnym 2024/2025
Next Post: Tomasz Woźnica jednym z najzdolniejszych uczniów Gminy Biłgoraj

Archiwum

  • sierpień 2025 (2)
  • lipiec 2025 (6)
  • czerwiec 2025 (36)
  • maj 2025 (13)
  • kwiecień 2025 (10)
  • marzec 2025 (36)
  • luty 2025 (26)
  • styczeń 2025 (16)
  • grudzień 2024 (26)
  • listopad 2024 (23)
  • październik 2024 (19)
  • wrzesień 2024 (11)
  • sierpień 2024 (2)
  • lipiec 2024 (2)
  • czerwiec 2024 (5)
  • maj 2024 (7)
  • kwiecień 2024 (9)
  • marzec 2024 (13)
  • luty 2024 (4)
  • styczeń 2024 (8)
  • grudzień 2023 (12)
  • listopad 2023 (21)
  • październik 2023 (11)
  • wrzesień 2023 (10)
  • lipiec 2023 (2)
  • czerwiec 2023 (8)
  • maj 2023 (7)
  • kwiecień 2023 (6)
  • marzec 2023 (14)
  • luty 2023 (17)
  • styczeń 2023 (5)
  • grudzień 2022 (13)
  • listopad 2022 (29)
  • październik 2022 (9)
  • wrzesień 2022 (7)
  • sierpień 2022 (3)
  • lipiec 2022 (7)
  • czerwiec 2022 (15)
  • maj 2022 (19)
  • kwiecień 2022 (22)
  • marzec 2022 (17)
  • luty 2022 (16)
  • styczeń 2022 (24)
  • grudzień 2021 (7)
  • listopad 2021 (7)
  • październik 2021 (6)
  • wrzesień 2021 (3)
  • sierpień 2021 (2)
  • czerwiec 2021 (3)

Copyright © 2021 uNBEx

Powered by PressBook WordPress theme