1. Wspólnie z uczestnikami zajęć dodatkowych obejrzeliśmy dobranockę z dawnych lat „Flinstonowie” i wykonaliśmy zadania przygotowane przez Muzeum Dobranocek w Rzeszowie. „Flinstonowie” to serial animowany opowiadający historię dwóch zaprzyjaźnionych rodzin żyjących w epoce kamienia łupanego: Flinstonów i Rubbleów. Każdego dnia życie dostarcza im wielu przygód i zabawnych sytuacji, a każdy odcinek to świetna zabawa!
2. „Poznajemy nasz region – tradycje i zwyczaje na Ziemi Biłgorajskiej” – zapoznanie dzieci z historią swojego regionu, zabytkami, budzenie uczuć patriotycznych.
Do naszej szkoły przybyła Pani dr Dorota Skakuj, nauczycielka, regionalistka, znawczyni historii naszego regionu, która na co dzień pracuje w Muzeum Ziemi Biłgorajskiej. Pani Dorota w bardzo ciekawy i przystępny sposób opowiadała naszym dzieciom historię naszego regionu. Podczas swojej prelekcji pani Dorota przedstawiła dzieciom prezentację złożoną ze zdjęć starszych, historycznych oraz zdjęć przedstawiających czasy współczesne oraz zachowane tradycje związane z Wielkanocą. Podsumowaniem realizacji tego zadania było wykonanie przez uczniów plakatów związanych z naszym regionem i tradycjami i degustacja regionalnego przysmaku czyli pieroga biłgorajskiego.
3 . Spotkanie z twórcami kultury ludowej– zapoznawanie dzieci ze sztukę ludową, tradycjami i obrzędami charakterystycznymi dla swojego regionu.
Uczniowie klas 1-4 uczestniczące w zajęciach dodatkowych z Bajkoterapii uczestniczyły w warsztatach rękodzieła. Naszą szkołę odwiedzili zaproszeni goście z Ośrodka wsparcia dla osób starszych i niepełnosprawnych w Dylach. Nasi uczniowie wspólnie z seniorami wykonały przepiękne palmy. Zarówno dzieci jak i seniorzy bardzo zaangażowali się w organizację warsztatów.
Wszyscy wspaniale się bawili w trakcie wspólnej pracy, palemki powstawały w oka mgnieniu. Kompozycje były bogato zdobione ale tradycyjne, z bukszpanu, tui, gałązek wierzbowych, udekorowane trawami i kwiatami z bibuły.
4. Jak odnaleźć własne korzenie? – współtworzenie z rodzicami „drzewa genealogicznego”.
Dzieci uczestniczące w zajęciach dodatkowych przeprowadziły wywiad w swoich rodzinach i dzięki uzyskanej wiedzy wykonały własne drzewa genealogiczne oraz opowiedziały o swoich przodkach wykorzystując rodzinne pamiątki i zdjęcia.




















