Tegoroczny Światowy Dzień Wody ma na celu przyspieszenie zmian zmierzających do rozwiązania kryzysu związanego z wodą i kanalizacją, a ponieważ woda ma wpływ na nas wszystkich, wszyscy musimy podjąć działania w tym zakresie.
Uczniowie naszej szkoły przystąpili do akcji „Światowy Dzień wody z Polską Akcją Humanitarną”. W klasie siódmej i ósmej na zajęciach z geografii i wiedzy o społeczeństwie zostały zrealizowane scenariusze zajęć „Wirtualna woda”. Lekcje te były ciekawym doświadczeniem dla ósmo i siódmoklasistów, ponieważ nie zadawali oni sobie sprawy, ile wody jest zużywane do produkcji rzeczy, które kupujemy, na co dzień. Zrozumieli, jak ich indywidualne wybory i decyzje wpływają na osoby w innych częściach świata. Zdobytą wiedzą dzielili się z kolegami i koleżankami z młodszych klas., Aby promować oszczędzanie i racjonalne gospodarowanie zasobami wody na zajęciach z wychowawcą i biologii przygotowali gazetki ścienne „Dzień Wody”, „Woda, jako globalne wyzwanie” oraz „Ile wody jest w twoim pokoju?”. W oparciu o scenariusze PAH „Woda nie tylko w kranie” siódmoklasiści przygotowali gry i zabawy dla przedszkolaków 3-4 laków. Z kolei ósmoklasiści zaprosili przedszkolaków 5-6 latków do swojej sali lekcyjnej i wspólnie obejrzeli animacje. Michał Pińciurek i Kryspin Furlepa z klasy 8 w oparciu o ścienne gazetki przeprowadzili z dziećmi pogadanki oraz przygotowali dla nich kolorowanki. Młodzież zorganizowała także przemarsz po Hedwiżynie z plakatami zwracającymi uwagę na nasze codzienne zachowania związane z używaniem wody. Z kolei szóstoklasiści obejrzeli webinar „Jak moje decyzje wpływają na dostęp do wody na świecie?” Następnie wykorzystując kalkulator wirtualnej wody starali się obliczyć ile wody zużywają oni i ich rodziny.
Nasi uczniowie stali się wodnymi ekspertami, wiedzą, że Woda to najcenniejsza substancja na Ziemi. Używamy jej codziennie, a nawet nadużywamy! Wodę powinniśmy szanować i używać jej rozsądnie. Może to zrobić każdy z nas we własnym zakresie i zgodnie ze swoimi możliwościami.