Skip to content
  • Kontakt
  • BIP
  • RODO
Szkoła Podstawowa w Hedwiżynie

Szkoła Podstawowa w Hedwiżynie

  • Szkoła
    • STATUT SZKOŁY
    • Standardy Ochrony Małoletnich w Szkole Podstawowej w Hedwiżynie
    • Procedury bezpieczeństwa w szkole
    • Program profilaktyczno-wychowawczy
    • Programy
    • Realizowane projekty
    • Innowacje pedagogiczne
    • Rekomendacje Ministra Edukacji Narodowej
    • Bezpieczeństwo uczniów
    • Nauczanie zdalne
    • Grono pedagogiczne
    • Kalendarz imprez szkolnych
    • Konsultacje nauczycieli
    • Konkursy i zawody
    • Zajęcia pozalekcyjne
    • Formularze i wnioski
    • Deklaracja Dostępności
  • Dla uczniów
    • SZKOLNY RZECZNIK PRAW UCZNIA
    • Biblioteka szkolna
    • Świetlica szkolna
    • ARTETERAPIA
    • Sylwetki absolwentów
    • Przydatne strony
  • Przedszkole
    • Z życia Przedszkola 2024/2025
    • Z życia Przedszkola 2022/2023
    • Innowacja pedagogiczna
    • Koncepcja metody Marii Montessori
    • Międzynarodowy Program Powszechnej Dwujęzyczności „Dwujęzyczne Dzieci” / „Bilingual Future”
  • Sekretariat
  • Wolontariat „Złote serca”
  • Programy rządowe
    • Laboratoria Przyszłości
    • Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa – Oddziały Przedszkolne
    • Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa- Szkoła Podstawowa
    • Aktywna tablica
    • Przędsięwzięcie Ministra Edukacji i Nauki „Poznaj Polskę”
  • Psycholog Szkolny
  • Toggle search form

Innowacja pedagogiczna „Uczę się czytać” oparta na Odimiennej metodzie nauki czytania dr Ireny Majchrzak w oddziale przedszkolnym dzieci 5-6 letnich

Posted on 11 marca 202213 marca 2022 By Danuta Górna

Swoją przygodę z Odimienną metodą nauki czytania przedszkolaki rozpoczęły w 2020 roku. Wszystkie podejmowane działania w ramach innowacji wprowadzają dzieci w świat liter. Poprzez różne ćwiczenia i zabawę w radosnej atmosferze prowadzą do nabycia umiejętności czytelniczych.

Sprawdzanie listy obecności: codziennie rano każde z dzieci staje pod kartką ze swoim imieniem (wizytówką). Wizytówki zostały też umieszczone na poręczach krzeseł. Rano wszystkie krzesełka stoją bezładnie na środku sali, a zadaniem dzieci jest odszukanie swojego i postawienie go na właściwym miejscu.

Zabawa „Imię na i w kopercie”. Na kopertach znajdują się imiona dzieci . W kopertach są napisane na oddzielnych kartkach litery składające się na ich imiona. Dzieci układają swoje imiona według wzoru, potem z pamięci. Następnie układają inne wyrazy ze wszystkich liter imion rozsypanych na stole.

Zabawa: Krzesełka w kole, Gdzie usiadłem.
Zabawa: Literkowy pociąg

Ściana pełna liter. Dzieci poszukują w alfabecie liter swojego imienia i wskazują kciukiem.

Prezentacja liter: A, M. Adrian i Miłosz zostali królami prezentowanych liter, a Marcelinka królową.

Nazywanie świata. Dzieci przyporządkowują odpowiednią nazwę do odpowiedniego przedmiotu.

Aktualności

Nawigacja wpisu

Previous Post: Dzieci uczą rodziców.
Next Post: Solidarni z Ukrainą. Dziękujemy!

Archiwum

  • maj 2025 (2)
  • kwiecień 2025 (9)
  • marzec 2025 (36)
  • luty 2025 (26)
  • styczeń 2025 (16)
  • grudzień 2024 (26)
  • listopad 2024 (23)
  • październik 2024 (19)
  • wrzesień 2024 (11)
  • sierpień 2024 (2)
  • lipiec 2024 (2)
  • czerwiec 2024 (5)
  • maj 2024 (7)
  • kwiecień 2024 (9)
  • marzec 2024 (13)
  • luty 2024 (4)
  • styczeń 2024 (8)
  • grudzień 2023 (12)
  • listopad 2023 (21)
  • październik 2023 (11)
  • wrzesień 2023 (10)
  • lipiec 2023 (2)
  • czerwiec 2023 (8)
  • maj 2023 (7)
  • kwiecień 2023 (6)
  • marzec 2023 (14)
  • luty 2023 (17)
  • styczeń 2023 (5)
  • grudzień 2022 (13)
  • listopad 2022 (29)
  • październik 2022 (9)
  • wrzesień 2022 (7)
  • sierpień 2022 (3)
  • lipiec 2022 (7)
  • czerwiec 2022 (15)
  • maj 2022 (19)
  • kwiecień 2022 (22)
  • marzec 2022 (17)
  • luty 2022 (16)
  • styczeń 2022 (24)
  • grudzień 2021 (7)
  • listopad 2021 (7)
  • październik 2021 (6)
  • wrzesień 2021 (3)
  • sierpień 2021 (2)
  • czerwiec 2021 (3)

Copyright © 2021 uNBEx

Powered by PressBook WordPress theme